Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Mogilno - Społeczeństwo

Elita w Mogilnie kupuje działki za 5%!

2010-05-27 00:44
 

Mogileńska opozycja grzmi, że radny Roman Gwiazda wraz z elitarnym gronem myśliwych "robi skok" na majątek gminy, kupując trzy działki na ulicy Konopnickiej w Mogilnie z 95 procentową bonifikatą.

Radnym PSL-u w trakcie wtorkowych obrad puściły nerwy, gdy doszło do dyskusji na temat zakupu trzech działek na rzecz Koła Łowieckiego Knieja w Mogilnie, do którego należy radny Roman Gwiazda. Radnych rozwścieczyła 95% bonifikata jaką mają otrzymać myśliwi na zakup tych działek. A chodzi tu o trzy zabudowane działki przy ulicy Konopnickiej w Mogilnie, których łączna powierzchnia to 0,0741ha (na mapie działki zaznaczone są czerwonym prostokątem - przyp. red.). Według zapewnień radnego Gwiazdy na zakupionych terenach ma powstać ścieżka edukacyjna i myśliwi nawiążą wtedy współpracę ze szkołami i rolnikami.

- Jakie dotychczas działania koło łowieckie podjęło aby nawiązać współpracę ze szkołami? Według moich informacji żadne. Koło Łowieckie Knieja to dość elitarna i zamożna grupa ludzi, których stać na zakup działki w trybie przetargowym za pełną jej wartość. (..) W ostatnim czasie jedno z lokalnych mediów podawało, że jeżdżę drogim samochodem a jest to Opel Astra z 2003 roku o wartości ok. 11 tysięcy złotych, a z tego co ja wiem to członkowie waszego koła jeżdżą bardziej luksusowymi samochodami i mają ich najczęściej kilka, inny na polowania a jeszcze inny do celów prywatnych. Myślę, że jest to "skok" na majątek gminy i większość mieszkańców jest przeciwna takiemu rozdawnictwu gminnej własności w szczególności jak mamy tyle inwestycji i musimy spłacać zobowiązania - mówił radny, Paweł Molenda.

- Zrobiliśmy wiele w edukacji młodzieży a ta siedziba jest nam bardzo potrzebna aby rozszerzać tą działalność i edukację młodzieży. (...) Nie będę polemizował z Panem radnym na temat zarzutów wobec koła łowieckiego i nie Pan będzie decydował iloma jeżdżę samochodami czy dwoma czy może trzema to moja prywatna sprawa – mówił wyraźnie zdenerwowany Roman Gwiazda, radny, a zarazem członek koła łowieckiego Knieja.

W trakcie dyskusji dowiedzieć mogliśmy się, że koło łowieckie od 30 lat dzierżawi od gminy Mogilno tereny, które chce kupić za 5% wartości, jednak teraz postanowiło je zakupić na własność, aby stworzyć ścieżkę edukacyjną.

Ostatecznie pomimo apelu radnego Pawła Molendy 9 radnych zdecydowało o sprzedaży działki na rzecz koła łowieckiego za 5% jej rynkowej wartości. Warto zaznaczyć, że w ostatniej chwili do uchwały dopisano, że rada miejska wyraża zgodę na sprzedaż z zastrzeżeniem, że nieruchomość będzie wykorzystana na cele oświatowe i gmina ma prawo pierwokupu działki jeżeli myśliwi chcieliby ją w przyszłości sprzedać.

Za sprzedażą działek z 95% bonifikatą głosowali: Roman Gwiazda, Stanisław Grela, Ewa Kwit, Elżbieta Sarnowska, Jan Thiede, Piotr Kaźmierczak, Jerzy Łaganowski, Barbara Szafarek i Genowefa Kąkol. Przeciw głosowali: Paweł Molenda i Stanisław Wojtasiński, natomiast od głosu wstrzymali się: Jacek Kończal, Zenon Zieliński, Stanisław Żerdka oraz Rafał Szarzyński, nieobecnymi radnymi w trakcie głosowania byli: Krzysztof Solarczyk, Roman Strzelecki, Władysław Widomski , Grzegorz Stochliński, Stanisław Redmann i Stanisław Radtke.

Jak widać na tym przykładzie do zakupu działki z dobrą lokalizacją i 95% bonifikatą niewiele w Mogilnie potrzeba, wystarczy, że posiadasz kilka "luksusowych" aut i należysz do mogileńskiej "elity". (PK | fot. zumi.pl)

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [73]» dodaj komentarz   

 » Elita w Mogilnie kupuje działki za 5%! (sheriff | 23-02-2012, 15:19:12)

Jaka elita, panu Romanowi G. odebrano pozwolenie na broń!!!

 » kto robi interes (anonim | 07-06-2010, 22:54:38)

Jestem ciekawa w jaki sposób państwo L pozyskali lokale mieszkalne przy ul.Hallera i przekształcili na lokale handlowe.Żaden zwykły śmiertelnik nie miał by takiej szansy,zeby w najlepszym punkcie miasta pozyskac lokale i otworzyc interes.Ciekawe czy Gmina ma z tego jakiś interes bo mieszkań sie pozbyła bezpowrotnie.

 » A mnie interesuje, (Juras | 04-06-2010, 21:43:55)

na ile została w ogóle wyceniona ta działka ? Ile to jest to 5 % do zapłaty ? Nawiasem, dobrze że są tacy aktywni i dociekliwi radni jak p. Molenda. Inni tylko wszystkiemu przyklaskują i cicho sza !

 » gleba (gleba | 04-06-2010, 20:17:20)

Zarobki prezesa sp. z o.o. na poziomie 4 tys netto to żadne pieniądze. Żyjecie w małym grajdołku i myślicie, że 1000 zł netto to średnia krajowa ?? Ocknijcie się. W Mogilnie można zarobić te pieniądze pracując na kierowniczym stanowisku praktycznie w każdej firmie

 » Knieja (Tulipan | 04-06-2010, 18:28:36)

Ciekawe czy Pan M. pochwalił się ile on ma pensji?Można przeczytać to w oświadczeniu majątkowym(bip mogilno)Kto z Mogilna ma wypłatę ponad 4 tys. i to od 2001 r. jest prazesem i jeszcze dieta radnego dochody ze sklepu!!!faktycznie biedny ten M. a samochód wycenił na 15 tys., a teraz niby 11 tys. niech się zdecyduje. Krewną do urzedu wsadził(a nie pewno uczciwie konkurs wygrała!!!haha) i też ma ponad 2 tys.-czytaj bip mogilno. Bieda, aż piszczy na litość chce nabrać, żeby teraz też się do władzy dostać-no taki biedny to musi dorobić!!!wstyd wstyd wstyd

 » działka za grosze (poznaniak | 03-06-2010, 22:44:18)

Przeczytałem artykuł dotyczący sprzedaży działki Kołu Łowieckiemu "Knieja". Nie jestem ani za radnym Molędą, ani za kołem, ale to co Pan radny mówi to bzdury i tyle. Po pierwsze: Niech pan rady popatrzy na siebie i na swój majątek, a później niech ocenia innych. Po drugie: Z tego co się dowiedziałem ( a musiałem dużo znajomych uaktywnić), to koło żyje przede wszystkim własnych składek (oczywiści mogę się mylić) więc zaglądanie innym w kieszeń jest nie na miejscu ( chyba, że Pan radny to lubi) Po trzecie: jeśli Pan radny zazdrości kto ile ma kasy, to też może " zrobić swój biznes" i się dorobi (jeśli twierdzi że jest biedny) Po czwarte: Nie wszyscy myśliwi z tego koła to "elita". Część z nich to zwykli ludzie ciężko pracujący, którzy w wolnych chwilach uprawiają takie, a nie inne hobby.

 » ten (ja | 03-06-2010, 20:45:33)

popieram w 100% Mody!!!ciekawe ile ten pan red. dostał za kampanię tak za nic, chyba nie sławi?a czy czasami Pawelos nie chce przejść z psl do dusz?co on nagle taki krzykliwy jest?i broni dusz?dziwne

 » do redaktora ... (MODY | 02-06-2010, 23:08:44)

Dziś pojawił się piękny felieton na ostatniej stronie tygodnika. I tak się zastanawiam jakim autorytetem jest ten redaktor że co tydzień zamieszcza swoje wywody, opinie, doradza, snuje i wnioskuje całemu lokalnemu społeczeństwu. Lokalna gazeta jest po to żeby przedstawić prawdę na tematy mające miejsce w naszej gminie czy powiecie a nie do kreowania zdania tegoż społeczeństwa. Oczywistym jest że w ten czy inny sposób odpowiednim kontekstem tą że opinię kształtuje ale cotygodniowe "ja uważam, nie mogę się doszukać, radzę panu" - ludzie, redaktorze - zasłuż się najpierw dla tej społeczności a potem możesz mi czy komukolwiek doradzać. I jeszcze jedno - "moim zdaniem" to nie PSL dzieli społeczeństwo na tych z miasta i ze wsi, biednych i bogatych, tylko PAN swoimi wypowiedziami, artukułami dzieli ludzi, radnych, samorządowców i nas wyborców na popierających pana burmistrza (czyli tych dobrych) i nie popierających (czyli tych złych). Moim zdaniem to właśnie pan podzielił naszą gminę, nasz powiat i to w dużej mierze pan i ta gazeta odpowiadacie za to co i w jaki sposób dzieje się w naszym regionie!!! Bo sama władza - pan burmistrz i pan starosta pewnie niejednokrotnie dojdą do porozumienia, ale po co, lepiej niech będzie spór samorządowy i partyjny - gazeta się sprzedaje a redaktor ma robotę - to jest dopiero ciepła posadka!!! Wybierasz sobie partię, człowieka - walisz w niego cotydzień i jeszcze za to Ci płacą!!! Szkoda tylko żę my społeczeństwo dajemy się tak zmanipulować, że pozwalamy sensację stawiać nad dobro naszego podwórka!!! PS - szkoda że moja wypowiedź będzie już gdzieś głęboko w archiwum!!!

 » droga sąsiedzka (Mecenas | 31-05-2010, 17:58:16)

W FOTORELACJACH portalu, na dole strony jest fotka "Droga dla biznesmena". Czy to nie jest aby zdjęcie z tej nagłej inwestycji drogowej w Olszy ? Tacy to pożyją - nikt im nie podskoczy. Tu z pewnością nie było żadnego kolesiostwa, nepotyzmu, że o partyjniactwie nie wspomnę. Raczej nazwałbym to "pomocą sąsiedzką". Warto byłoby dla mieszkańców każdego sołectwa gm. Mogilno zorganizować wycieczkę do Olszy z seminarium pt. " Mówisz ? - masz zrobioną drogę od ręki !". Przewodnikami na tej wycieczce i wykładowcami na seminarium powinni być radni rządzącej koalicji no i panowie burmistrzowie.

 » wygrali (gleba | 31-05-2010, 16:36:28)

Postąpili wg. przysłowia: "Psy szczekają - karawana jedzie dalej". . . . . . . . . . . Pamiętajcie - bogatemu wszystko wolno

 » I już za chwilę (Juras | 31-05-2010, 06:57:51)

wszystko wróci "do normy". Temat oddania działki za 5 % wartości przejdzie do historii. Nikt do tego nie będzie już powracał. Internauci wyrazili swój pogląd, w zdecydowanej przewadze byli-są przeciwni decyzji radnych. I co z tego ? Nic ! Życie toczy się dalej, także po powstałej nagle nowej i nieplanowanej w budżecie drodze gminnej do... (?) w Olszy. Czy na tym polega demokracja ?

 » prezent (bonyM | 29-05-2010, 18:46:40)

Podobno nikt z urzędników nie potrafił odpowiedzieć na banalne pytanie: ile w ogóle kosztuje w przybliżeniu ta działka ? Czyli co ? Radni głosujący "za" nie mieli pojęcia ile ten 95 % upust będzie wynosił w złotówkach ? Według mojego szacunku, biorąc pod uwagę mogileński rynek, ta działka jest warta co najmniej 50 000 zł. ( 741 m kw. x 67 zł ). Czyli Knieja dostanie prezent od radnych i burmistrza w wysokości 45 000 zł ?

 » działka budowlana (kora | 29-05-2010, 15:07:03)

Moim zdaniem,za przyznaniem tej działki,głosowały "przydupasy"p.Burmistrza,m.in.p.Kwit za zatrudnienie córki w Urzędzie.

 » ...... (........... | 29-05-2010, 14:20:15)

czytając artykuł domyślam się że Molendzie nie chodziło o wyliczanie samochodów Gwiazdy tylko o pokazanie stronniczości gazety,o nim pisali że jeżdzi luksusowym autem a tu działka z bonifikatą i nic nikt nie piśnie. I rację ma molenda ale ludzie trochę kultury...to wklejanie zdjęć to już przesada. wszystko jest dla ludzi, jeśli jedzą i spożywają alkohol po pracy i za swoją kasę to nie powinno to nikogo obchodzić!

 » do Poinformowanego (Mecenas | 29-05-2010, 11:01:42)

Bardzo ciekawy głos w dyskusji. Myślimy identycznie. p.s. Też zastanawiałem się nad tym sponsoringiem Dni Mogilna. Może redaktorzy portalu cmg24 zapytają kogo trzeba o "koszty" tych dni ? Kto, co i ile sponsorował ? Te sprawy powinny być jawne ... tym bardziej, że patronat HONOROWY sprawował burmistrz Duszyński.Pozdrawiam Ciebie. Miłego łykendu.

 » działka (carla | 29-05-2010, 07:33:16)

Działka przegłosowana i d...a zimna.Będzie miejsce na imprezy tylko się trzeba do koła zapisac.

 » droga w OLSZY (glrba | 28-05-2010, 22:42:45)

A droga w Olszy ?? Ślepi jesteście czy jak ??

 » Mogilnianinka (SIARA | 28-05-2010, 22:41:53)

Moim skromnym zdaniem to ma pani bałagan w głowie i się czepia !!!

 » Za Kraśnego nie dało rady (Poinformowany | 28-05-2010, 22:19:44)

Z tego co wiem to Koło Łowieckie, a raczej radny Gwiazda próbował za kadencji burmistrza Kraśnego przeforsować uchwałę z 95% bonifikatą na zakup tej działki. Jednak nie udało się mu wtedy tego załatwić, bo burmistrz Kraśny nie był tak układny i nie miał tylu zobowiązań PO wyborczych jak obecny nasz włodarz, a wiadomo kasa na zbliżające się jesienne wybory jest POtrzebna. Podobnie można mówić o Galerii Park. Jednak bardzo dziwny jest sponsoring firmy, która budowała fontannę. Ciekawy jestem ile kasy przeznaczyli na Stachurskiego, bo kasa jaką dali, na pewno pochodziła z zysku jaki osiągnęli na budowie naszej "perełki", a on musiał być dość duży.

 » "elyta" rządząca w Mogilnie się rozwija. (awonpis | 28-05-2010, 22:10:47)

W poprzednich wyborach(z tego środowiska) były gło0sy za fajki i winko.Teraz mamy "rozdawnictwo" stanowisk i działek!Ciekawe czy czwartkowy hochsztapler słowny klepnie co o tym?O Powiatowej fundacji(jakoby wespół w zespół ze Szczotką) bazgrał jak by szału dostał.Na XX lecie Samorządu Terytorialnego nasz udowadnia że rządzi.Sam dla siebie bo inni to potrzebni jako głos wyborczy.Jeśli chodzi o R.Gwiazdę to fakt jest radnym ale działki to dla siebie nie kupuje.Ale ale do wyborów jeszcze dziebko więc takich "kwiotków" nie zabraknie!

 » radny (gad | 28-05-2010, 21:12:01)

Też chciałbym być radnym ale uwazam że radny powinien mieć swoje zdanie.Ajak widac z wyników glosowania radni tej Rady albo sie wstrzymuja albo nie głosują.Ludzie zobaczcie kto ma odwagę mieć inne zdanie niż "pismak" i co za tym idzie LD.Mało jest takich? to już od was zalezy kto będzie w nastepnej Radzie.Najgorsi sa ci co się wstrzymują i JT A burmistrz spłaca dług wdzięcznosci nie pierwszy raz.

 » pif paf i raczki w górę (uczennica | 28-05-2010, 20:29:54)

A ja uważam,że radni tak głosowali, aby ich mysliwi nie ustrzelili,skoro 95procent celnych strzałów...

 » .......... (ffffff | 28-05-2010, 19:35:31)

gdzie jest Wielkopolanin???????????

 » działka dla koła łowieckiego (czytelniczka | 28-05-2010, 18:30:00)

jak chcą kupić działkę to niech kupują! z racji dzierżawy należy im się tryp bezprzetargowy kupna nieruchomości, ale 95% bonifikata to już przesada...! widocznie wysokość bonifikaty w naszej gminie uzależniona jest od zasobności portfela przyszłego nabywcy!

 » Z jakiej racji rozdajecie mój majątek?! (Obiektywny | 28-05-2010, 18:14:54)

Tak samo jak sprzeciwiałem się oddaniu dwóch działek Tomkowi Walterbachowi aby uruchomił na nim swoją firmę i trzepał kasę, tak samo sprzeciwiam się aby oddano za 5% wartości działkę kołu łowieckiemu (tak na marginesie księżulo Tomek też lata po lasach ze strzelbą a potem bawią się na zakrapianych imprezach z Romanem). A czy ze strony księdza strzelanie do bezbronnych zwierząt (tylko dla sportu a nie dla zdobycia pożywienia) to nie łamanie podstawowych założeń wiary, która nam wpaja co niedzielę? A jak radni chcą oddać tą działeczką i majstrować tam ścieżki z których nikt nie skorzysta to ja nie widzę przeszkód ale panowie radni proszę wpłacić te 95% do kasy gminnej z własnych kieszeni a nie z mojej. Ja na swój interes musiałem kupić grunty i budynki za 100% wartości.

Dodam, że nie każdy musi być zainteresowany łowiectwem, może ktoś woli zbierać znaczki? Ja chętnie otworzę wystawę znaczków. Proszę o hektar ziemi w centrum miasta z 95% bonifikata. powstanie piękna galeria (handlowa) połączona z wystawą pięknie wyeksponowanych znaczków w antyramach na korytarzu i w toaletach.
I żeby nie było wątpliwości, nie mam nic przeciwko Romanowi i jego kolegom z koła (wzajemnej adoracji) "Knieja" ale Panowie zachowajcie minimum godności. Mi do mojego hobby nikt nie dopłaca mimo że też przy okazji edukuję dzieci (piękna przykrywka) :/
I nie ważne iloma samochodami kto jeździ, stać was to kupujcie nie stać Was- trudno musicie składać dalej ale Gmina powinna dostać 100%

 » Nie bądź śmieszna mogilnianko (XX | 28-05-2010, 17:13:57)

Wszystko co tutaj pisze PK to szczera prawda. Może jesteś z rodziny któregoś z tzw."elity" i stąd ta bulwersacja z Twojej strony! Strona stworzona przez OK jest naprawdę świetna i wiele osób ja czyta - jestem tego świadkiem.

 » Popieram panią mogilniankę (Mogilnianin | 28-05-2010, 16:17:20)

Pan K. Jest bardzo "łatwowierny" politycznie .. Myślałem że portal cmg24 i Tydzień będzie wolny od Stronniczości Politycznej ale się myliłem.

 » Ogarnijcie sie (Zawisza | 28-05-2010, 15:33:50)

Ludzie ogarnijcie sie. To ze do kola należa ludzie w jakis sposob zamozni to co to zmienia? Nie kupuja tego PRYWATNIE! Kupuja to po to zeby Koło mogło sie rozwijac, a w samym lesie, polu czy gdziekolwiek indziej niemogliby tego zrobic. Dobrze ze cokolwiek sie robi aby wieksza czesc spoleczenstwa mogla zobaczyc jak to wszystko funkcjonuje. To że kupują za 5% wartosci to tym lepiej- pozostale 96 bedzie mozna zainwestowac w te ruiny. Przez kilkadziesiat lat nie mieli nawet swojej siedziby. Moim zdaniem wszystko idzie w dobrym kierunku i mojego zdania nikt nie zmieni. Powiem wiecej, te tereny moglyby byc oddane za darmo! Dlaczego kosciol (ktory przeciez ma wyjatkowo wysokie dochody) dostaje tereny za darmo? Nigdy nie widzialem ksiedza w jakims slabszym aucie. Także ludzie przemyślcie to wszystko, bo koło dziala nie tylko dla siebie i swoich członków, ale rowniez dla spoleczenstwa. po[Z]dro

 » PK (Mogilnianka | 28-05-2010, 14:05:09)

Moim skromnym zdaniem portal prowadzony przez Pana, Panie Pawle Krzyżan skończy zapewne tak samo jak prowadzona przez Pana gazeta "Tydzien"tj szybko wzniesiona chwałą upadnie z powodu niedoświadczenia i braku kompetencji z Pana strony, potrafi Pan tylko obrażać innych ludzi zwanych przez Pana 'elitą' a tak naprawdę zazdrości im Pan tego do czego sami w życiu doszli...działka o której mowa, będzie przeciez ogólnodostepna, żaden z myśliwych Koła Łowieckiego nie chce przywłaszczyć jej sobie na własność, jednak Pan usłyszał coś gdzieś i nie wiedząc o co tak naprawdę się rozchodzi szuka afery myśląc, że w ten sposób portal zyska popularność,ale myli się Pan, ponieważ każdy inteligenty człowiek potrafi dostrzec co robione jest na pokaz, a Pańska empatia do Pana Romana i ludzi z jego otoczenia nie robi naprawdę już wrażenia. To tylko takie małe moje spostrzeżenie, pozdrawiam!

 » Xgadam się z Molendą. (rolnik | 28-05-2010, 13:39:47)

Podzielam zdanie Pana radnego Pawła Molendę co do zakupu działki przy ul.Konopnickiej. Jak i również chcę zwrócić uwagę co do działalnosci tego koła - panoszą się po całym obwodzie łowieckim, zapominając że są tylko jego dzierżawcą, a nie właścicielami, stawiając ambony myśliwskie bez żadnego wstępnego uzgodnienia z właścicielami gruntu i sąsiadującymi rolnikami.

 » zgodnie z prawem (Juras | 28-05-2010, 10:06:03)

Raz jeszcze powtórzę, że koło łowieckie, jeśli chce, to powinno taką "ścieżkę ekologiczną" zrobić w terenie, w lesie lub na pograniczu z polem a nie w mieście ! "Ścieżka" to żaden agrument dla zastosowania aż tak kolosalnej bonifikaty. Ukłonem rady wobec koła Knieja byłoby już np. to, że działka byłaby sprzedana kołu, jako 30 letniemu dzierżawcy, za wartość wyceny rzeczoznawcy - czyli bezprzetargowo. Niby wszystko odbyło się zgodnie z prawem ale wielki niesmak pozostał. Dodam, że głosowanie "za" przez radnego Gwiazdę jest również zgodne z prawem, ale mało moralne. Nie ma co się dziwić, skoro sami radni głosują także zgodnie z prawem (!?!) za uchwaleniem dla siebie wysokości stawki diety radnego.

 » radny (bezrobotny | 28-05-2010, 09:41:24)

jak pisalem dawniej, że chcę kandydować na RADNEGO, aby się nachapać, to się nie myliłem? Co drodzy internauci?

 » radny (bezrobotny | 28-05-2010, 09:41:14)

jak pisalem dawniej, że chcę kandydować na RADNEGO, aby się nachapać, to się nie myliłem? Co drodzy internauci?

 » pytanie (trocki | 28-05-2010, 08:44:15)

może ktoś wie, skąd taka liczba wartość 95%??? czy to wynika z przepisów o dzierżawie???o ile wiem....dzierżawa wiąże się z prawem pierwokupu....o rabatach nic nie wiem, nie wiedziałem....czy to oznacza, że radni zrobili prezent...dla Gwiazdy??? a to oznacza niegospodarność...i szastanie majątkiem gminy....czyli trzeb tym panom i jednaj pani pokazać gdzie ich miejsce!!

 » gleba (gleba | 28-05-2010, 07:28:21)

I masz rację Wosiu. GLEBA !!! To jedyne określenie zaistniałej sytuacji

 » Sprawa działki (amper | 27-05-2010, 23:35:36)

A żeby nie miały miejsce żadne dywagacje, że neguję ten portal i popieram burmistrza, to dla jasności, jestem przeciwko sprzedaży działki za 5% jej wartości. Chociaż trzeba spojrzeć obiektywnie i pomyśleć, czy sprawa budziłaby takie emocje, gdyby Roman Gwiazda nie należał do koła łowieckiego? Wydaje mi się, że nie.

 » Czytelnik (amper | 27-05-2010, 23:34:46)

Niestety nie mogę się zgodzić z Czytelnikiem. Nie kwestionuję sensowności tworzenia takich portali jak ten i inne. Każdy może stworzyć gazetę internetową i niech się ich tworzy jak najwięcej. Uważam jednak, że jeżeli coś się robi, to należy to robić z pełnym profesjonalizmem. Na szczęście minęły już czasy przeciętności, miernota nie ma prawa bytu. I wcale nie byłbym zadowolony z likwidacji tego portalu. Wolałbym, aby redaktor popracował nad swoim warsztatem dziennikarskim i językowym. A może za chwilę będziemy zezwalać na wulgaryzmy w artykułach tylko dlatego, aby mieć informacje „z drugiej strony barykady”?

 » Ocena (Luksusowy | 27-05-2010, 22:38:23)

W końcu dobry temat, taki jaki powinien się pojawić w portalu gdzie można wyrazić własne zdanie na temat. Co do puenty, żenua, ni składu ni ładu i co ma piernik do wiatraka?

 » tylko jedno słowo (wosiu | 27-05-2010, 22:33:29)

Gleba...powiem jedno GLEBA

 » wosiu (gleba | 27-05-2010, 22:08:19)

Wosiu - przyznaj się chłopie ile skłusowałeś i przestań mydlić oczy... Chłopie, daj sobie siana. Liżesz d..e żeby Cię znowu przyjęli ?? Znowu zmoczysz i po robocie. Sam jestem myśliwym i znam dobrze moje środowisko. NIestety - może 10% to myśliwi - reszta to zalegalizowani kłusownicy. Tak koledzy - nie kole gniazda - prawdę piszę. Jestem oburzony sprzedażą działki za 5%, udawaczom myśliwym i myśliwym, którzy kupili sobie selekcjonera. Porażka. Ta srzedaż to nie wiem nawet czy nie nadaje się do prokuratury. A najlepsze jest to, że chłopaki się śmieją z tych, którzy komentują ten artykuł. Przecież załatwili co trzeba prawda ??

 » gwiazda (4x4 | 27-05-2010, 21:57:14)

Gwiazdę na prezydenta (nieźle kręci)!!!!

 » rzady burmistrza (gad | 27-05-2010, 20:59:01)

Tak jest wszędzie w naszym Mogilnie.Kto popiera pana LD dostaje wszystko.p.LD wpiera wszelkie zachowania przynoszące mu ,jego zdaniem,poparciem.Nagrody w ratuszu tez podzielił niby po równo ale przboczny donoszący kierowca dostał dużo wiecej podobno/1500/ no i jeszcze paru.P.LD albo się musi kogoś bać albo ktoś musi mu paluszek trzmac równo w d..ce.

 » powiadomie FAKT i TVN (Szarak | 27-05-2010, 20:15:17)

Dzialka za 5% wartosci? A ja chce sobie wybudowac dom.Dlaczego nie moge kupic dzialki za grosze,o 95% tanszej?Co,jestem gorszy od Gwiazdy? Trzeba o tych machlojkach powiadomic FAKT i TVN.Niech pójdzie w Polske.

 » Nie rozumiem (wosiu | 27-05-2010, 17:27:12)

Nie rozumiem naprawdę niektórych wpisów. Jaka "Elita"?. Jeżeli myśląc tymi kategoriami co niektórzy, to napiszę że w tym Kole może jest z 20% tzw. w/g Was "Elity". Reszta to zwykli ludzie, rolnicy, praocwnicy fizyczni, zwykli urzędnicy, ludzie bezrobotni. Kolejna sprawa. Koło dzierżawiło ten teren od 30 lat. Jak sie dba o dzierżawę wszyscy wiedzą. Nie inwestuje się, bo mogą dzierżawę wypowiedzieć a obiekt popadał w ruinę. Bedzie to ich właśność napewno o to zadbają. Następna sprawa. Obiecują ścieżkę edukacyjną, edukację dzieci i młodzieży. To naprawdę się przyda dzieciom a i niektórym z Was też by sie przydało. Bo myślistwo to nie tylo zabijanie, jak niektórzy tutaj piszą. Strzelania do zwierzyny to jest ostatnia czynność w łowiectwie. Warto było obejrzeć kilka lat temu program na Polsacie. Tam było wszystko wyjaśnione. Nie rozwodząc się napisze krótko. Gdyby nie myśliwi musielibyśmy introdukowac do Polski duże drapieżniki takie jak lwy i tygrysy, ponieważ dzik, jeleń nie mają w Polsce naturalnych wrogów. A co by było na polach?. Co by zrobili rolnicy?. Niektóre koła płacą po kilkaset tysięcy złotych odszkodowan rocznie na rzecz rolników. I dltego potrzebna jest edukacja ażeby młodym ludziom to uświdomić, aby będąc dorosłymi nie wypisywali takich bzdur jakie tutaj można znaleźć. Poczekajmy, obserwujmy nowych właścicieli. Myslę że znajdą w sobie tyle zapału aby udowodnić że zakup tej działki przez Koło Łowieckie to był strzał w 10. pozdrawiam

 » Brawo (Maryjan | 27-05-2010, 17:20:34)

Nie da się ukryć, że tak słabej rady jeszcze w historii naszej gminy chyba nie było. Kto nie chciał podpaść burmistrzowi lub radnemu Romanowi po prostu nie przyszedł lub wstrzymał się od głosu. Myślę, że na chwilę przed wyborami jeszcze kilka takich "bomb" jak np. mieszkanie dla radnego (który wojuje z starostą)działki za 5%, na pewno się przydarzy. Smutne jest to, że sami Ich wybraliśmy, a połowa się po prostu do pełnienia funkcji radnego nie nadaje.

 » królik i kolesie (trocki | 27-05-2010, 16:36:53)

to szanowne grono radnych już niczym nie może mnie zaskoczyć...towarzystwo wzajemnej adoracji, mieszkania socjalne dla radnego - 60m, działki za 5%, diety- 200%podwyżki,,,ale w koło jest wesoło-)) zastanawiam się czy kiedykolwiek któryś z nich brał pod uwagę opinię mieszkańców....aaa tak, tak biorą radni zdanie mieszkańców na miesiąc przed wyborami...mam nadzieję, że dzięki tej liście panów którzy byli za oddaniem działki gratis...wystrzeli się na wyborach w domowe kamasze i do garów!!.

 » Radny Gwiazda (Alternator | 27-05-2010, 16:27:47)

Zastanawiam się czemu Pan Radny Roman Gwiazda głosował, według mnie powinien wstrzymać się od głosu, bo jak to wygląda, aby w swojej sprawie (jako osoba zainteresowana) głosować... To tak by było jakby Burmistrz glosował ZA np. podwyżką dla siebie wynagrodzenia... Trochę to nie smaczne (nieetyczne)... Ale widocznie niektórzy tak już mają... No i jak to może być, aby tylu nie obecnych było... No i cwana elita rządząca (PO - ludzie z ramienia burmistrza) nie stawiło się, aby w razie czego mieć pretekst ja nie głosowałem...

 » Moge wyrobić własne zdanie. (Czytelnik | 27-05-2010, 16:26:25)

Amper a może niech lepiej zlikwidują ten portal i będzie to najlepsze wyjście ja tam wolę czytać artykuły z błędami niż nie mieć informacji z drugiej strony barykady w ogóle. Bo tak mogę chociaż porównać jak wyglądają stanowiska dwóch stron i wyrobić swoje własne zdanie, a nie oglądać same fotki jak na innym portalu, który również jest stworzony jak to pisaliście o w jednym celu a ich celem jest obrona LD.

 » ruda (amper | 27-05-2010, 16:16:28)

Ruda, ale nikt nie kwestionuje części merytorycznej tego artykułu, czy jest on słuszny czy nie. Scorpius napisał tylko o poprawności językowej, a raczej jej braku, na tym portalu. Od policjanta mamy prawo wymagać, aby skutecznie pilnował porządku, od inżyniera budowlanego, aby prawidłowo obliczył wytrzymałość konstrukcji i aby nam się dom na głowę nie zawalił. Od redaktora natomiast, aby pisał przynajmniej poprawnie językowo. Jeśli ktoś tego warunku nie spełnia, to nie może być redaktorem. Powinien raczej powtarzać szkołę podstawową, tam jest czas na uczenie się zasad ortografii i interpunkcji. Tutaj jest na to za późno.

 » Załoga G (Hurt | 27-05-2010, 16:09:20)

Bywa że nie jestem szczery,
Czasem zwyczajnie kłamię,
Jestem próżny, pazerny
Dbam tylko o swoje cztery litery
Bywam małostkowy,
Cyniczny i bezduszny.
Osądzam bez litości,
Bez serca i miłości.

 » ruda (scorpius | 27-05-2010, 15:34:51)

Czytając Twój komentarz, można stwierdzić, że "w Naszej Małej Ojczyźnie" jest jeszcze dużo do zrobienia pod względem edukacji. Rozumiem, że Tobie brak przecinków nie przeszkadza, bo sama ich nie stawiasz. O ile jest do powszechnie przyjęte w sms-ach, komentarzach, czy nawet na blogach, o tyle nie powinno mieć to miejsca w artykułach szanującego siebie i innych portalu. Nie pisałem o jednym błędzie, tylko o trzech, czy czterech w jednym zdaniu. Zdań takich było wiele. Moje uwagi dotyczą podstaw, tzn. tej części warsztatu dziennikarskiego, która jest bezdyskusyjna. Obiektywizmem lub jego brakiem w ocenach PK się nie zajmuję - nie czuję się na siłach, żeby pouczać ludzi, jak mają myśleć. Podsumowując, język polski jest tylko (albo aż) narzędziem wyrazu, ale - jak każde narzędzie - wymaga umiejętnego posługiwania się nim. Czy aż tak wiele wymagam? Zacznijmy od tego, a później dyskutujmy o merytorycznych kwestiach. Szanujmy siebie samych (jako czytelnicy czy usługobiorcy), żądając profesjonalizmu pod każdym względem. Jeżeli uda mi się trafić z tymi postulatami chociaż do jednej osoby, to będzie sukces i działanie dla dobra wspólnego.

 » przesłanka (Mecenas | 27-05-2010, 14:42:16)

Nie ma żadnych przesłanek społecznych, ekonomicznych czy merytorycznych, aby tę działkę sprzedawać kołu łowieckiemu. O tym powinien wiedzieć ten, który kieruje pod obrady rady miejskiej projekt stosownej uchwały o sprzedaży działki. p.s. podobnie było onegdaj ze skierowaniem pod obrady sesji zmiany przeznaczenia działki po byłym jordanku.

 » wam dogodzić.... (ruda | 27-05-2010, 14:33:14)

Jeszcze się taki nie urodził, który Wam by dogodził. Przecinków się czepiacie. Jak czytam wypociny niektórych to ciśnienie mi się podnosi. Najlepiej komentować a samemu nic nie robić. Taki mądry jeden z drugim to stwórzcie portal (gazetę) własny, w którym ani jednego błędu nie będzie. Nie ma portalu źle bo nie ma gdzie komentować i darmowych informacji dostawać, jest portal też źle bo o przecinku zapomnieli. Zadaj sobie najpierw samemu pytanie co Ty robisz, aby polepszyć jakość życia w Naszej Małej Ojczyźnie....podejrzewam, że tylko tyle - pouczasz gdzie przecinki stawiać. Temat Wam się nie podoba...wejdź na stronę pomorskiej i tam masz - też o tym napsali... Do krytyki zawsze pierwsi a od siebie nic. Nie podoba się to nie wchodź tu. Wg mnie temat jak najbardziej trafiony i bardzo dobrze, że opisany, a dlaczego to każdy dobrze wie...paranoja i skandal. Kogo my wybieramy. Paweł trzymam kciuki za Ciebie i oby tak dalej.

 » Cała prawda o kole na fotkach (Leśniczy ;-) | 27-05-2010, 13:47:36)

Ktoś tu pisał, że chciałby listę osób należących do koła łowieckiego wystarczy, że wejdzie na stronę koła Knieja i obejrzy tam zdjęcia z turniejów i bali myśliwski, Poniżej jedna z fotek co dzieje się na takim balu:

Fotka pochodzi ze strony: www.knieja62.yoyo.pl

 » dzialka (xxxxxx | 27-05-2010, 13:45:36)

Moze mi tez Radni zasponsoruja dzialke pod budowe domu za 5% , z bonifikata 95%, bym byl bardzo zadowolony

 » Może coś jeszcze (społecznik | 27-05-2010, 13:43:40)

Rzeczywiście jak ktoś napisał . Tak może być tylko w Mogilnie jak większość dziwnych rzeczy które tu się dzieją . Pan Gwiazda tu nie jest niczemu winien tylko Te osoby co się na taką sprzedaż zgodziły a które w swoim mniemaniu uważają siebie za specjalistów w dziedzinie pracy samorządowców . Wyborcy!!! Pozbądźmy się ich z urzędowania i rozwalmy tę klikę , która już za długo chyba siedzi na swoich stołkach i nie głosujmy na nich w wyborach . Panowie i panie Aa jeżeli wierzycie że tam będzie coś dla społeczności to powodzenia . Skończy się na tym że ktoś kto jeździ trzema samochodami sypnie gdzieś forsą , coś kupi , cos da i tyle będzie współpracy ze szkołą nie mówiąc już o rolnikach którym będzie to udostępnione tylko na imprezy z alkoholem w tle i pseudo myśliwymi .

 » Scorpius (amper | 27-05-2010, 13:38:45)

Zgadzam się z przedmówcą. Jest to chyba lekceważenie czytelnika, bo tekst bez znaków interpunkcyjnych jest nielogiczny i czyta się go niewygodnie. Ja osobiście, czytając artykuły na tym portalu, utwierdzam się coraz bardziej w przekonaniu, że portal ten, jak i gazeta Tydzień, powstała dla osiągnięcia jasno określonego celu politycznego, a nie dla społeczeństwa.

 » Nowa władza (Lumpex\'75 | 27-05-2010, 13:30:55)

Stary totalitaryzm znowu powraca, nowe oblicze wolnego państwa. Zamykanie ust krzyczącym prawdę. Nowa władza ma zawsze rację! Ma zawsze rację, zawsze rację. Ma zawsze rację, zawsze rację. Ma zawsze rację, zawsze rację. Ma zawsze rację! Oni mają rację, oni wiedzą lepiej, każdego wykiwają, każdego wyśledzą.

 » Poprawność językowa (scorpius | 27-05-2010, 13:03:06)

Z tego, co widzę, portal cmg24 odwiedzany jest przez wielu mieszkańców Mogilna i okolic. W nawiązaniu do komentarza jednego z poprzedników (Mistrz Joda), teksty tu zamieszczane mają pewnie "kształtować naszą świadomość", ale również wiedzę o języku. A przynajmniej teksty te powinny być językowo poprawne! Tymczasem artykuły zawierają szereg błędów - głównie interpunkcyjnych. W powyższym artykule można doliczyć się co najmniej dziesięciu takich błędów, na przykład: "Radnych rozwścieczyła 95% bonifikata jaką mają otrzymać myśliwi..." "Jakie dotychczas działania koło łowieckie podjęło aby nawiązać współpracę ze szkołami?" "a z tego co ja wiem to członkowie waszego koła..." "nie Pan będzie decydował iloma jeżdżę samochodami czy dwoma czy może trzema to moja prywatna sprawa..." "gmina na prawo pierwokupu działki jeżeli myśliwi chcieliby..." Przecinki stawiamy przed "aby", "jeżeli", "jaki/jaka", "czy", jak i wieloma innymi spójnikami, zaimkami lub partykułami, co zwykle ma bezpośredni związek z rozdzielaniem zdań podrzędnych od nadrzędnych, czy też (w niektórych przypadkach) z rozdzielaniem od siebie zdań współrzędnych. Przecinki nie są wymysłem "nadmiernie wykształconych"! To kwestia logiki i możliwości zrozumienia sensu zdania! Czy zaniedbywanie zasad pisowni i interpunkcji nie jest oznaką lekceważenia czytelnika? Czy to ma być dojrzałe i odpowiedzialne dziennikarstwo?

 » ... (Ja | 27-05-2010, 11:03:48)

Pan Monenda od kiedy taki uczciwy jest a że swoich wtyka do pracy to już tego nie widzi wszędzie ich pełno a jak wybory będą w czerwcu to pierwsze będą w komisji siedzieć!!!!!innych osób nie ma co?wstyd

 » Olsza (bonyM | 27-05-2010, 10:29:01)

A mnie jeszcze interesuje nagła decyzja burmistrza Duszyńskiego o ufunowaniu nowej asfaltowej drogi w Olszy. Może tym też się ktoś zajmie? Dokąd ta droga prowadzi i ile ten NAGŁY REMONT kosztował ? Podobno na sesji tez o tym było.

 » Sprzedać (mido | 27-05-2010, 10:18:24)

Jak ma służyć to do społeczeństwa pełnym szacunkiem jestem za sprzedażą tych działek . Którzy są przeciwni przekonają się i będą za sprzedażą.

 » do żal.pl (Alfonsik | 27-05-2010, 10:17:43)

Jak dobrze przeczytasz artykuł to jest tam takie zdanie "koło łowieckie od 30 lat dzierżawi od gminy Mogilno tereny, które chce kupić za 5% wartości" czyli siedzibę mieli i dlaczego dalej jej nie mogli dzierżawić tego Pan radny Gwiazda nie powiedział, tylko kupić za bezcen.

 » swa (noltt | 27-05-2010, 10:17:25)

W głowie się nie mieści co jeszcze to towarzystwo wzajemnej adoracji uchwali. Zresztą czy któregoś z nich obchodzą sprawy ludzi? Jak dla mnie ta rada jest bezbarwna, a tworzą ją osoby dla których największy problem to niska dieta. Zastanówmy się kogo wybieramy- czy lepiej zagłosować całą rodziną na znajomego, któremu zachciało się dorobić łatwą kasę czy na kogoś młodego (niekoniecznie) ale z pomysłem i własnym zdaniem. Wiele osób to typowe strachy na wróble- bez własnego zdania, które gdy trzeba poprą Pana Gwiazdę w jego „edukacyjnych” aspiracjach. Sami weźmy trochę odpowiedzialności za to na kogo i jak głosujemy.

 » działka ekologiczna (Juras | 27-05-2010, 10:14:32)

A ja przebiję tę kwotę o 100 % ... czyli zapłacę 10 % wartości działki ! Gmina zyska panie burmistrzu ! Też zagwarantuję tam ścieżkę ekologiczną. I co ? Uważam, że taka ścieżka ekologiczna powinna być wykonana NIE W MIEŚCIE, ale w pobliskim lesie babskim. Tam niech się myśliwi wykażą ! Zastanawia mnie jeszcze jedno - dlaczego tylu radnych nie brało udziału w głosowaniu ! Aż 6 radnych !!! To chyba rekord tej kadencji. Myślę, że niektórym byłoby bardzo niewygodnie głosować, np. G. Stochlińskiemu z koalicji rządzącej. Jak wiemy, ten radny zawsze był za tym, aby np. parafia Faustyny płaciła pełną wartość za przejęte działki pod budowę kościoła czy budowę cmentarza parafialnego. I co ? Nagle miałby głosować za tym aby za 5 % wartości myśliwi kupili działkę miejską o powierzchni aż 741 m kwadratowych ? Uznanie dla radnego Molendy za odwagę i poruszenie tego tematu publicznie.

 » SM Mogilno (ktosi | 27-05-2010, 09:19:46)

Moze tos sie w koncu zainteresuje nowa rada nadzorcza spółdzielni mieszaniowej. Same nieuki po zawodówkach i deb.. oszołomy z Zenonem na czele

 » działka (gleba | 27-05-2010, 09:12:46)

Ścieżka edukacyjna ?? Chyba edukacja młodzieży jak w majestacie prawa zrobić przekręt. Oj Panie i Panowie radni - dbacie o prywatne interesy kolegów z rady. Chyba będą tam prelekcje , np. pod tytułem : "Jak skłusować dzika i nie dać się złapać". Albo : "Jak w Mogilnie kupić działkę za 5% wartości". To jest żenujące nasi drodzy radni. Powinno Wam być po prostu wstyd !!!

 » Tylko w Mogilnie (Legalnie | 27-05-2010, 09:00:23)

Tylko w Mogilnie jest to możliwe zeby w białych rękawiczkach okradać miasto z jego posiadłości. Co na to burmistrz? Szfarkowa również uczestniczy w tych matactwach? - to ma być przykładny nauczyciel? Stowarzyszenie przekrętów i dorobkiewiczów. Każdy szanujący się mieszkaniec Mogilna powinien chociaż raz być na sesji rady miasta by świadomie móc głosować w zbliżających się wyborach. Zachęcam do uczesnictwa

 » co to za komentarz? (Mistrz Joda | 27-05-2010, 08:10:44)

Artykuł artykułem, ale co to za komentarz w ostatnim zdaniu? Sprawa jest przedstawiana jako kontrowersyjna (chociaż nie widzę tu woli znalezienia prawdy), a komentarz poziomu dyskusji spod budki z piwem. Takie teksty mają kształtować naszą świadomość? Teksty typu "Jak widać.." i wieczne wykorzystywanie słów w cudzysłowie, bo brakuje polotu to sklecenia zdania. Co to w ogóle jest? Przecież to mogą dzieci czytać. Obawiam się jednak, że dzieci to piszą. Na miejscu redaktora naczelnego takiego cymbała nieumiejącego tekstu napisać wyrzuciłbym na zbity pysk.

 » Rada Miejska (olek | 27-05-2010, 07:46:28)

Oj napracuja sie Ci nasi radni.Na 21 nieobecnych 6!!!pewnie wazniejsze sprawy musieli w tym czasie załatwiac , bo nie sadze by wszyscy nagle zachorowali.TYLKO KTO IM NAPISZE USPRAWIEDLIWIENIE ZA NIEOBECNOSC(?)(ha,ha)

 » dzialka za grosze (zbulwersowany | 27-05-2010, 07:11:49)

zgadzam sie z redakcja ze to skandal by takie zamozne osoby kupowaly za bezcen dzialke o ciekawej lokalizajci. A dzialalnosc oswiatowa moze bedzie polegala na tym ze przed brama beda wywieszone trofea zdobyte przez mogilenska elite?? dzieci sie napatrza na biedne ubite stwory wiec dzialalnosc edukacyjno oswiatowa bedzie pelniona, a za brame wstep tylko dla osob z karta VIP :P Propozycja dla kola lowieckiego oraz osob z kregow 4x4, moze wystapicie do gminy o zakup z bonifikata terenu zrewitalizowanego parku miejskiego na cele edukacyjno oswiatowe co by miejskie dzieci zobaczyly jak dziala zawieszenie auta terenowego przejezdzajacego przez przeszkode np. nowa fontanne lub jak fachowo powinno sie dokonywac odstrzalu labedzi na jeziorze.

 » elyta (sowilo | 27-05-2010, 06:59:34)

 » Elita... (żal.pl | 27-05-2010, 01:52:49)

Jaka z nich Elita? Po pierwsze w tytule jest "Elita kupuje.." a w tekście jest tylko informacja że jeden z radnych jest członkiem tego koła ... dlaczego pan PK nie wpisał innych członków? Ja osobiście popieram decyzję radnych, ponieważ jak będzie działka, będzie oficjalna "siedziba" koła a co za tym idzie możliwość rozwoju Koła łowieckiego. I wtedy ja "szary" mieszkaniec wstąpię do takiego koła. Bo teraz to gdzie mam iść się zgłosić? Do prywatnego domu pana radnego lub innych członków koła? Coś ostatnio pan PK czepia się wszystkiego. Proszę tylko pamiętać że nie liczy się ilość ale JAKOŚĆ artykułów. A ostatnio widzę dużą ilość a małą jakość, w tym "bojowo" nastawione artykuły. To jest moje zdanie. Proszę sobie to przemyśleć i starać się pisać sensowne artykuły.

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Zbudujmy lepszą przyszłość (0)
 » Jak zaparkować przy cmentarzu? (4)
 » Najechał na tył osobówki (2)
 » WYBORY 2014: PSL (12)
 » WYBORY 2014: PiS (3)
 » WYBORY 2014: PO (12)
 » WYBORY 2014: SLD Lewica Razem (6)
 » Ochotnicy dostaną łodzie (14)
 » Zaduszki poetycko-muzyczne (2)
 » Kolejna policyjna debata (1)
 » Nieudana próba ucieczki (21)
 » Od kiełbasy po narkotyki (10)
 » Bomba w fiskusie? (20)
 » Rozbite auta na krajowej 15 (24)
 » 2 nowe auta dla Policji (35)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2009-2013