Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Strzelno - Społeczeństwo

Dźwięk syreny utrudnia im życie

2015-09-30 00:51
 

Mieszkańcy Strzelna w ostatnim czasie czują się niepokojeni sygnałami wywoływanym przez włączającą się syrenę alarmową Ochotniczej Straży Pożarnej w Strzelnie w przypadku wezwania do akcji ratunkowej.

Jak zaznaczyła podczas minionej sesji Rady Miejskiej w Strzelnie radna Irena Mohylowska – hałasy irytują mieszkających w pobliżu ludzi, powodują odczucie przykrości i lęku oraz utrudnienia w wykonywaniu pracy. Zdaniem radnej w XXI wieku powiadomienia za pośrednictwem wyjącej syreny alarmowej są zbędne.

- To jest w pewnych cyklach, jednakże syrena alarmowa, czyli ten maszt znajduje się bardzo blisko mieszkańców. Strażacy, którzy mają jechać do pożaru otrzymują wiadomość wysyłaną przez sygnał SMS-owy. W związku z tym wydaje mi się, że jeżeli to już jest XXI wiek, to nie potrzeba tego. (...) Ludzie, którzy chcą odpocząć w okresie letnim w swoich ogrodach po prostu muszą stamtąd w razie włączenia syren uciekać i dzieci małe, które przyjeżdżają do rodzin. Ten hałas jest uciążliwy - mówiła Irena Mohylowska.

Mieszkańcy za pośrednictwem radnej Ireny Mohylowskiej domagają się od osób decyzyjnych w tym zakresie ewentualnego ściszenia, bądź całkowitego wyłączenia sygnałów emitowanych przez syreny, które znajdują się przy płocie, na maszcie Ochotniczej Straży Pożarnej w Strzelnie.

Radna z problemem udała się bowiem również do burmistrza Strzelna, Ewarysta Matczaka oraz starosty mogileńskiego, Tomasza Barczaka. Jak twierdzi, starosta Barczak postara się problem rozwiązać.

- Myślę, że jeżeli uda się to załatwić, przynajmniej ewentualnie ściszyć lub też wyłączyć, to rzeczywiście mieszkańcy bardzo by byli wdzięczni - postulowała radna Irena Mohylowska.

Głos w sprawie zajął także radny Piotr Dubicki, który twierdzi, że zdarzenie, do którego z pomocą muszą się udać służby ratunkowe jest stanem wyższej konieczności, tym samym nie należałoby tego typu powiadomień likwidować.

- Moim zdaniem to jest stan wyższej konieczności i to jest alarmowanie, tam liczy się każda sekunda. Za chwilę któryś mieszkaniec powie, że musimy zabronić, żeby karetki przez miasto nie jeździły z włączonymi sygnałami, bo im to przeszkadza - mówił radny Piotr Dubicki.

Swoje zdanie wyraził również obecny na sali radny powiatu mogileńskiego, Dariusz Chudziński, który uważa bowiem, że wycie syreny w obecnych czasach jest "totalnym archaizmem".

- Syrena wyjąca w środku miasta, w XXI wieku to jest totalny archaizm. Strażacy są powiadamiani SMS-ami, czy GPS-ami, czy czymkolwiek innym. Ta syrena nie jest niezbędna. Jak ktoś mieszka w centrum miasta, to naprawdę to bardzo źle odczuwa. My mieliśmy sytuację, gdzie były małe dzieci, na Rynku syrena włączała się o 12:00 w nocy i mieliśmy totalny jazgot. Ludzie, którzy mają małe dzieci, są starsi, niepełnosprawni odczuwają to w taki sposób, a nie inny. Tu się zupełnie przyłączam do apelu pani Mohylowskiej - mówił radny powiatu mogileńskiego, Dariusz Chudziński.

Zdaniem burmistrza Ewarysta Matczaka, sygnały syreny alarmowej dla większości mieszkańców nie są uciążliwe, a informują o tym co się dzieje w okolicy.

- W sprawie syreny alarmowej to jest sprawa dosyć trudna. Ja nie chciałbym się deklarować, że tą syrenę w ogóle wyłączymy, bo większości mieszkańców to nie przeszkadza. Po prostu oni wiedzą, co się dzieje w Strzelnie i przyjeżdżają na tereny zagrożone. Postaram się porozmawiać ze strażakami, co mogą w tej sprawie zrobić - mówił burmistrz Strzelna, Ewaryst Matczak.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Strzelnie, Piotr Pieszak ucinając dyskusję, zaproponował zaproszenie na odbywające się komisje ładu i porządku specjalistów oraz strażaków w celu ewentualnego rozwiązania problemu.

- Dzisiaj mamy bardzo rozbudowany program sesji i będziemy dyskutować, czy syrena ma wyć, czy nie. Myślę, że trzeba zaprosić na komisję ładu i porządku specjalistów, strażaków, którzy udzielą konkretnych odpowiedzi jak to można ewentualnie inaczej rozwiązać - zakończył Piotr Pieszak. (AS)

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [77]» dodaj komentarz   

 » syrena potrzebna (mieszkaniec | 08-10-2015, 14:00:18)

Syrena jest potrzebna ponieważ alarmuje o zagrożeniu które być może nas otacza. Nie każdy strażak ma przy sobie urządzenie które poinformuje o alarmie a syrene zawsze usłyszy. Syrena wyje juz od ilu lat i nikomu to nie przeszkadzalo, niedługo to będą przeszkadzac bijące dzwony w kościele. ZORGANIZUJCIE COŚ DLA MŁODZIEŻY jakieś atrakcje a nie zajmujecie się jakimiś glupotami..

 » syreny są potrzebne (syrena | 07-10-2015, 15:06:44)

Jak syrena żałuję jak kogut to karczmy się przestraszy

 » do syreny (utrzymanie OSP | 07-10-2015, 14:40:19)

SAMORZĄD GMINY Gmina jest podstawową jednostką samorządu terytorialnego (art.164 Konstytucji). Gmina obejmuje tereny a także ludność na nich zamieszkującą. Mieszkańcy tworzą wspólnotę samorządową. Zgodnie z tym, że gmina posiada osobowość prawną, wykonuje ona zadania publiczne we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność. Samodzielność gminy podlega ochronie sądowej. W gminie mogą być tworzone jednostki pomocnicze np. sołectwo w gminie lub osiedla i dzielnice w mieście. Przedstawiciele tych jednostek pomocniczych są wybierani demokratycznie, uzewnętrzniają oni wolę części mieszkańców gminy. Ustrój gminy jest określony w statucie gminy. Miasta również mogą mieć status gminy. Samorząd gminy wypełnia zadania publiczne, które służą do zaspokojenia potrzeb wspólnoty samorządowej i są wykonywane jako własne (art.166 Konstytucji). Wykonuje także zadania zlecone, które wynikają z potrzeb państwa. „Jednostkom samorządu terytorialnego zapewnia się udział w dochodach publicznych odpowiednio do przypadających im zadań, a dochodami tymi są dochody własne oraz subwencje ogólne i dotacje celowe z budżetu państwa” (art.167 Konstytucji). Gminy mogą zaciągać kredyty i pożyczki oraz emitować papiery wartościowe. Zadania i kompetencje są określone w ustawach o samorządzie terytorialnym. Zakres szczegółowy zadań własnych wynika z ustawy kompetencji oraz z przepisów prawa materialnego. ZADANIA: 1) Gospodarka terenami, ochrona środowiska i ład przestrzenny, 2) Drogi gminne, ulice, place, mosty oraz organizacja ruchu drogowego, 3) Wodociągi, kanalizacja, oczyszczanie ścieków, wysypiska śmieci, zaopatrzenie w energię elektryczną i cieplną, 4) Lokalny transport drogowy, 5) Ochrona zdrowia, 6) Pomoc społeczna, 7) Komunalne budownictwo mieszkaniowe, 8) Oświata – szkolnictwo podstawowe, gimnazjalne, przedszkola, 9) Kultura, 10) Kultura fizyczna, 11) Targowiska i hale targowe, 12) Zieleń, 13) Cmentarze komunalne, 14) Porządek publiczny i ochrona przeciwpożarowa, 15) Utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych. Na pokrycie kosztów związanych z prowadzeniem szkół, gmina otrzymuje subwencję oświatową. Własne dochody wypracowuje ze sprzedaży oraz dzierżawy swojego majątku z podatków i opłat lokalnych. Tak pozyskane środki finansowe przeznacza na wypełnianie zadań własnych.

 » syreny (aaaaaaaaaaa | 07-10-2015, 12:21:15)

No to jesli jest ochotnicza to dlaczego ci ludzie wyciągają po pieniadze do gminy i burmistrza . jesli ma byc ochotnicza to niech bedzie ochotnicza. A PAN JOPEK jakos nie moze wytłumaczyc na jakiej podstawie burmistrz łozy na wasze utrzymanie. konkretnie jakim dokumentem tak się dzieje

 » syreny (do przezytka | 06-10-2015, 18:01:18)

mały d**ilku w innych miastach sa straże zawodowe a u nas sa ochotnicy

 » osp (rob | 06-10-2015, 17:03:44)

Co prawda minął już termin przeprosin ale lepiej późno iz wcale. Myliłem się, to nie strażacy ale Ty Wlodziu jesteś od pluga oderwany. Za błędy się nie przeprasza tylko po prostu się ich nie robi. Z tym ip. mnie rozbawiłeś, za dużo oglądasz filmów. Lepiej poczytaj to i błędów będzie mniej. Narka, czekam.

 » przezytek (glos ludu | 06-10-2015, 14:01:52)

Syreny to archaizm! mamy XXI wiek i mnóstwo nowoczennych srodków informujących. W duzych miastach jakoś nie słychać wycia syren, gdyby były używane, to wyłyby bez przerwy. Poza tym, w innych gminach syreny wyją znacznie krócej.

 » syrena (gość | 06-10-2015, 12:42:18)

z tego co sie orientuje to 08.10 lub 09.10 może rozbolec głowa panią radna bo maja odbywac sie jakieś ćwiczenia ze strazakami włacznie to nie jedna syrena zawyje w Strzelnie

 » strzelno (olo | 05-10-2015, 08:48:17)

Czy moze ktos napisac jakie cwiczenia maja byc w Strzelnie i kiedy ???

 » Dylemat?.... (RONIN | 05-10-2015, 02:50:46)

Przeniescie syrene koło stadionu,a powinno byc tak każdy strażak powinnien miec nadajnik alarmowy...Daleko nam do cywilizacji.)

 » syrena (gosc | 04-10-2015, 18:07:30)

PANI IRENO MNIE PRZESZKADZA TO ZE TE KOSCIELNE DZWONY CIAGLE ROBIA HALAS WIEC PROSZE NIECH PANI ZAJMIE SIE TA SPRAWA .BO TO JUZ DOPROWADZA LUDZI DO BOLU GLOWY A SYRENA TO RATUJE ZYCIE

 » syrwny (syreny | 04-10-2015, 15:42:37)

Czy pan jopek może publicznie powiedzieć wyjaśnić nam ciemnym ludziom czy podać jakaż uchwałę przepis na podstawie którego burmistrz musi łożyć takie środki na osp czyli ochotnicza straż pożarna . A i jeszcze jedno myslę ze jak był pozar na inowrocławskiej to te osp z naszego regionu narobiły więcej straty niż pożytku osoby które tam były i widziały mogą potwierdzić. Wiec może taka osp jak już jest zastąpiła by naszą straż miejską. zawsze jakaś oszczędnosć by była. Tylko kto by burmistrza do Warszawy woził OSP na syrenie i kogutach.

 » syrena (Syrena | 04-10-2015, 11:32:59)

I tym optymistycznym akcentem jakim jest wpis Włodka powinniśmy zakończyć polemikę, w wielu przypadkach żenującą i nie godną wolnej demokracji.

 » Dla dobra wszystkich (Obi | 04-10-2015, 09:12:07)

Czy Ci aktywni radni poszli rozładować napięcie w ośrodku wychowawczym.Przecież to chyba pedagodzy.

 » syrena (Strazak | 03-10-2015, 22:46:58)

Witam wszystkich zainteresowanych fajnie sie pisze będąc anonimowyum obraża wysmikewa sie strazakółw moje nazwisko WŁODZIMIERZ Jopek jestem strazakiem nieukrywamm sie pod zadnym nickiem pełnie funkcje prezesa zarzadu miejsko-gminnego zosp.rp w Strzelnie przepraszam za błędy ale przykro jest czytac niektóre komentarze np .rob. gosciu oczekuje przeprosin i pisze to w imieniu całej braci strazackiej obrażasz ludzi dla których służba i powołanie jest ponad podziały szybko sie przekonasz ze w sieci niejestes anonimowy daje ci czas do poniedziałku tj.5.10.2015 po tym terminie składam zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa ustalimy numer IP KOMPUTERA okaze sie wtedy czy faktycznie tak jak napisałeś strazacy to niekumaci ludzie urwie to wtedy idiotyczne komentarze a tak na marginesie całej sprawy mieszkam w budynku w którym miesci sie straz pozarna i jakoś dzwiek syreny mi nieprzeszkadza wypowiedz pani radnej i pana radnego trakltuje jako element zaistnienia pokazania sie ze wogóle sa że sa radnymi no bo inaczej jak zaistnieć ? przecież mieszkańcy gminy strzelno samego miasta Strzelno niema ją innych problemółw wsztstko jest ok tylko te syreny . 3 lata temu tłumaczyłem na sesjii rady gminy system powiadomiania zresztą Tygodnik Pałuki w ostatnikm artykule to opisał i za to dziekuje brak mi słów ale nieomierszkam przybyć na najbliższą sesje rady gminy bo dobregoo imienia strazackiej braci zawsdze i wszedzie bede bronił I pani radno niech się pani nieobawia bez względu na róznice zdan kiedy zajdzie taka potrzeba czewgo osobiscie pani niezycze ale gdyby nawetr zawsze może pani na nas strazaków liczyć przybedziemy na czas ze strazackim pozdropwieniem Włodzimierz Jopek

 » syrena (nowy | 03-10-2015, 20:02:33)

paranoja oderwać radnych od koryta flaga na maszcie wisi cały rok jak przed belwederem

 » syrena (aaa | 03-10-2015, 18:28:13)

Podejrzewam ze gdyby wyłączono syrenę to osoby które tak walczą o cisze pewnego dnia będą potrzebowały pomocy strażaków i co będą robic? Nasłuchiwać czy wyje taka jest prawda. Wyobraź sobie że tracisz dorobek swojego całego życia dzwonisz na 998 i co dalej ??? Nic cisza kompletna i nie wiesz czy przyjadą, czy zostali powiadomieni.

 » Heh (Nana | 03-10-2015, 17:08:12)

Tej pani to całe życie wszystko przeszkadza i chciałaby cały świat podporządkować sobie. Polecam jako fajną i cichą miejscówkę -las. Ja mieszkam w centrum i nigdy przez myśl mi nawet nie przeszło że ten *hałas* może przeszkadzać. Proponuje zająć się sprawami wszystkich mieszkańców a nie swoimi kaprysami.

 » Syrena (mieszkaniec | 03-10-2015, 11:04:37)

Mieszkam w centrum i mi syrena nie przeszkadza.Stanie się komuś krzywda i potem pretensje czemu nie przyjechała straż pożarna, albo czemu tak długo jechali.

 » osp (rob | 03-10-2015, 08:14:52)

co tu się dziwić że druhowie bronią swojej syreny jak to prości ludzie siłą oderwani od pługa to oni innej metody przywołania nie zrozumieją no ewentualnie jeszcze pozostają tamtamy i znaki dymne

 » syrena (syrena | 02-10-2015, 20:26:43)

na stos czarownice i sms powiadomić że cała płonie

 » Fffffffgv (Sssddd | 02-10-2015, 18:33:41)

Widze ze chlopcy nie maja co robic iwypisuja kometarze silownia sie znudzila czy jak.taka nasza straz zenada trzeba ichodciac odpepowiny burmistrza popis ich umiejetnosci byl na lnowroclawskieji lipowej a i jeszcze jedno czy dla tej pani strazak nie ma mniejszego munduru bo wyglada nie za bardzow tym co ma. No i jeszcze jednonasza straz zachowuje sie jak te zule w bramie tylko burmistrz daj daj daj. Zenada

 » zlikfidowac straż miejską (urlich von bekenbałer | 02-10-2015, 15:49:33)

Dżwiek syren ułatwia życie. Informuje o niebezpiecznym zdarzeniu. jak słyszę ten dźwięk to wiem że ktoś lub coś potrzebuje pomocy. wiem że pojedzie straż może karetka, policja, pogotowie gaz lub elektr. wiem że muszę zejść z drogi, odsunąć samochód lub po prostu zachować szczególną ostrozność. A to, że d-howie jadą do kota czy gałęzi nie ma znaczenia - to WY GAMONIE zgłaszacie takie bzdety - jednak trzeba zawsze jechać i sprawdzić. Ochotnik słysząc syrenę nie wie czy pojedzie na plamę po oleju czy na wypadek czy pożar. Zawsze musi być przygotowany na najgorsze i wg. prawa: wyposażony, przeszkolony, przebadany, kompetentny itd. U nas na wiosce też przeszkadza syrena, hałasy, zabawa w remizie itd - ale jak potrzeba wypompować wodę z piwnicy, zabrać osy z dachu itd to wiedzą gdzie się udać. Życzę każdemu zwolennikowi cichych syren by zakleszczyli swój zakuty łeb między prętami w płocie i wtedy każdy będzie miał okazję zajeba ć im kopa w dupem lub sznupem. Pozdrawiam dhów ochotników i psp.

 » syrena (mq | 02-10-2015, 15:41:40)

Mochylowska niech sie schowa z takimi durnymi inicjatywami, wszystkon po to zeby uwage na siebie zwracac, no i jeszcze Dubicki , czlowiek ktory cieżko napracowany siedzal z sprzetem z miną jakby kare miał.NIECH CI PANSTWO DADZA SOBIE SOBIE NA LUZ nigdy jakąkolwiek pracą sie nie parali wiec nich lepiej siedza cicho. bo zaraz zechca zlikwiedowac sygnały na katerkach i wozach bojowych straży.

 » syrena i absurdy...... (nieznany n.n | 02-10-2015, 13:56:08)

A ja życzę na przekór losu aby Pani Mohylowskiej lub Panu Chudzińskiemu przytrafiła się sytuacja konieczności wezwania OSP i zebrania grupy ochotników...... Myślę, że w pięć minut byli by na straży z prośbą błagalną o włączenie tej "archaicznej" syreny alarmowej...... Pani "nie"radna i Panie "nie"radny weźcie się do roboty "nieroby" a nie zajmować się takimi pierdołami!

 » syrena (inni | 01-10-2015, 23:19:27)

widzę, że humorek dopisuje potrafisz się nawet doczepić osoby zapewne która nie napisała, że straż pojechała do gałęzi tylko na drzewo hmmm.... pomyśl nie napisała po drewno tylko na drzewo( w piecu palimy DREWNEM a nie drzewem jeżeli już sie czepiamy poprawnego wypowiadania) gdyby obaliło się drzewo to stwierdziłbyś że pojechali na drewno? czuć że ktoś kto napisał o drzewie i okularach chyba miał rację i trafił w sedno bo co za różnica czy gałązka, całe drzewo czy sama kora jeżeli dostali wezwanie o zagrożeniu pojechali usunąć ale mogli tego nie robić, bo może gdybyś tam przejeżdżał rowerem lub szedł dostał w głowe i nie wypisywałbyś głupot o drzewie, czy gałązkach. Chociaż jak "wyczuwam" z twojej inteligencji zapytałbyś gdzie była straż bo przecież trzeba było usunąć. Wydaje mi się, że osoby które nie mają nic mądrego do powiedzenia nie powinny się wypowiadać bo nawet potrafią doczepić się poprawnego lub troche mniej wypowiadania się.

 » OSP (Jan | 01-10-2015, 22:29:14)

Do mieszkaniec. Przed udzielaniem pomocy prawnej zapoznaj się z ortografią.

 » syrena (mieszkaniec | 01-10-2015, 21:36:10)

Już niedługo strazacy będą chodzic z kalendarzami i składać życzenia na Nowy rok ciekawe czy radna im spojrzy w oczy czy im otworzy drzwi ? a moze by warto przy tej okazjii zrobic ankiete i zapytac społeczenstwo na ten temat wycia syren zadac pytanie czy syrena im przeszkadza a moze radna przeszkadza i moze czas podziekować? jestem gotółw wam strazacy pomóc w trym oferuje pomoc prawną i sporzadzenie odpowiedniej ankiety skontaktuje sie z zarzadem osp strzelno pozdrawqiam was druchowie

 » do KTOŚ (tom | 01-10-2015, 21:19:39)

to już straż na drzewo jeździ ? chyba nie mają już czym palić w piecu albo tobie trudno wyrazić swoje myśli

 » popieram (tom | 01-10-2015, 21:14:50)

popieram darka i pania M wyłączyć syreny i wielebnemu te kuranty zlikwidować żeby szło pospać kapkę dłóżej w niedzielę no i straż miejską zlikwidować

 » syrena (debilizm | 01-10-2015, 20:32:29)

Widać że większość z was ma na głowie tylko kupę włosów... Nasi ogniowi troszkę przesadzają z tą syreną. Byle pierdół to wyją, czy to gałąź czy leżący kołpak. Większe zagrożenie sami stważają zganiając wszystkie auta na chodniki, a później się okazuje że jechali ściągnąć kota z drzewa!!! czy to jest normalne??? do plamy oleju jadą 2 jednostki!!! to też normalne??? a wy się czepiacie że syrena przeszkadza bliskim mieszkańcom??? pewnie że przeszkadza jeśli wyje co 5 minut!!! Niech wyje ale w razie potrzeby, uzasadnionej potrzeby...

 » syrena (Strazak | 01-10-2015, 20:24:43)

Przykro mi ze temat syreny powraca jak bnumerang są wiodać luidzie do któruch niedociera wiedza jestem strazakiem z 35 letnim stazem mikeszkańcem Strzelna wypowiadamsię za moich prrzyjacół druchów nietylko ze strzelna brak wiedzy niezwalnia nikogo z odpowiedzialnośc az dziw bierze że to właśnie pani radna plecie takie bzdury mieszka tak blisko straży trzeba było przyjść zapytac zadzwonić wyjasnimy pomozemy napiszemy narysujemy poi co kłapac jężorem osmieszac sie wstyd i żenada ale dziekujemy pani bynajmniej mamy my i społeczeństwo wiedze na kogo głosoweać komu ufać i komu wierzyć jest juz po pani a wybory tuż tuż

 » syreny (ktos | 01-10-2015, 19:34:28)

Do Jan jak byś pojechał za pierwszym wozem to wiedziałbyś ze jechał do pożaru a drugi na drzewo. Na drugi raz przetrzyj okulary bo z drugiej strony ulicy chyba za bardzo w nich nie widzisz.

 » syrena (syrena | 01-10-2015, 17:53:09)

to pojechali pp radni DCH IM jak się żegna strażaka z ziemskiego padołu to syreny wyją a od sesji wyją też do 'bezradnych' tej "PANI' dziękujemy

 » Auuuuuuuuuuuuuu (dziamdziak | 01-10-2015, 12:06:14)

Syrena tak samo jak powiadamianie telefoniczne może nawalić.

 » Do malkontentów (Janek | 01-10-2015, 09:47:48)

Znów powraca temat strazy - a co Wam przeszkadza syrena? No Pytam się? Przecie my w strzelnie częściej jezdzimy niz ci z Mogilna! Lezymy na waznych drogach krajowych i a czesto jezdzislismy pomagac tym z Mogilna bo nie dawali sobie rady czy Inowroclawia. Zreszta po co sraz w Mogilnie? Jak wczoraj widzialem zamiast pracowac sami ocieplaja budynki i to pewnie w ramach etatu (ale to juz na inna historie). Resumujac radni zajmijcie sie drogami czy obwodnica a syreny nam zostawcie.

 » PaniBEZRADNA Irena Mohylewska i Strtażak Miejski Dariusz Chudziński (obserwator | 01-10-2015, 07:54:42)

W dobie XXI wieku ( jak to określono) nawet krzywe spojrzenie sąsiada powoduje falę zgłaszania skarg i innych różnych pretensji do tak " wykształconych " radnych jak Państwo I.M i D.Ch. Za sprawą tych maluczkich ludzików ,radni wznoszą się na piedestał ludzi "zasłużonych"dla miasta ( bo przecież Nas wybrano!!!)Jeszcze nikt się taki nie urodził co by każdemu dogodził.Zostawmy STRAŻ POŻARNĄ w spokoju bo jeszcze będziemy płakać że jej niema.Apel"Mieszkańcy za pośrednictwem radnej Ireny Mohylewskiej..." Jacy mieszkańcy ? ilu tych mieszkańców ? jaki stres ? Może JAKIŚ mieszkaniec stwierdził jeszcze że zestresowana marchewka w jego ogródku nie wyrosła???Syrena nie jest tam od dzisiaj .od wczoraj,od roku czy dwóch!!! Czy jak była instalowana to ktoś protestował? Czy naprawdę ludzie których wybrano na radnych są wykształceni czy tylko mają tytuły? Pani "radna"Irena Mohylewska,Pan "radny"Dariusz Chudziński oraz "MAREK" jesteście tacy nowocześni i idziecie z duchem czasu więc myślę że najlepiej będzie jak zakupicie sprzęt do powiadamiania Dla strażaków OSP Strzelno na miarę XXII wieku( a co tam przecież my się znamy na wszystkim) Do "bolo" jak to Ciebie nie interesuje to po co komentujesz? I rzeczywiście na takie sesje rady nt. ochrony przeciwpożarowej należałoby zaprosić przedstawicieli Straży Pożarnej( no chyba że były strażnik miejski jest specjalistom i w tej dziedzinie) Pozdro dla d-hów OSP Strzelno.

 » syrena (jan | 01-10-2015, 07:42:26)

zwolennikami syreny są osoby tak zwane pierdusy co to jeszcze przed strażakami lecą na gapowe

 » SYRENY (SRD | 30-09-2015, 21:37:19)

bardzo szanuje prace naszych strazakow....sa to osoby odwazne popieram to co robia ,uwazam ze powinni dostac lepszy sprzet do informowania o zagrozeniach pozarach wypadkach nawet te pagery niech gmina zainwestuje dla naszych strazakow.a syrene wylaczyc lub faktycznie przyciszyc aby osoby ktore mieszkaja blisko mialy spokoj,ale ze w gimnazjum oraz liceum gdzie muzyka gra na pol strzela radna tego nie widzi wole jednak syrene

 » syrena (xx | 30-09-2015, 21:36:08)

Ciekawe tylko kto i do kogo miałby pretensje jakby - coś poważnego się stało (pożar, wypadek) a system powiadamiania by nie zadziałał (bo nie zawsze działa prawidłowo) syrena byłaby wyłączona i nie można by powiadomić strażaków o zdarzeniu??? Syrena była, jest i będzie pewnie jeszcze długo najlepszym (najszybszym i najskuteczniejszym) środkiem powiadamiania!!!

 » syrena (kazio | 30-09-2015, 21:31:53)

ta syrena moze kiedys uratowac wasze zycie

 » syrena (xx | 30-09-2015, 21:30:35)

Ciekawe tylko kto i do kogo miałby pretensje jakby - coś poważnego się stało (pożar, wypadek) a system powiadamiania by nie zadziałał (bo nie zawsze działa prawidłowo) syrena byłaby wyłączona i nie można by powiadomić strażaków o zdarzeniu??? Syrena była, jest i będzie pewnie jeszcze długo najlepszym (najszybszym i najskuteczniejszym) środkiem powiadamiania!!!

 » bida (wiesniak | 30-09-2015, 21:17:29)

Ta wielmozna pani radna lepiej za robote niech sie wezmie bo w tym strzelnie to bieda iubustwo juz lepiej wyglada w biskupinie

 » Pani Ireno (Misia | 30-09-2015, 21:16:48)

Pani Ireno niech Pani przestanie się zajmować pierdołami tylko prawdziwymi problemami Strzelna, wstyd !!!

 » Baranie łby (marcocmg | 30-09-2015, 21:08:55)

Jak ktoś ma pojęcie to wie,że syrena alarmowa służy do alarmowania strażaków.Jesli kogoś stać to niech zakupi dla jednostki z 20 pagerów.To jest jednostka OSP a nie zawodowa.Ciekawe jak komuś z was potrzebna by była pomoc to sam sama byś poleciała i włączyła syrene.

 » samochody uprzywilejowane (do Marek | 30-09-2015, 20:59:01)

Poczytaj sobie kodeks drogowy kiedy samochód jest pojazdem uprzywilejowany a potem się wypowiadaj czy ktoś może używać syreny tylko na skrzyżowaniu w nocy zarówno straż pogotowie czy policja jadąc tylko na światłach błyskowych jest zwykłym samochodem. I nie narzucaj swojego widzimisie ludziom którzy wykonują swoją pracę prawidłowo a raczej poczytaj sobie. Ruszenie mózgu nie boli

 » Zacofana wieś (dziamdziak | 30-09-2015, 20:13:46)

Faktycznie to Strzelno musi być zacofane jak jeszcze syreną wyją. Obecnie to standardem powinno być powiadamianie telefonem - nie SMS, tylko terminal dzwoni do każdego strażaka - wtedy się takiego czegoś nie przegapia.

 » z (Dzwony w kosciele | 30-09-2015, 20:13:02)

Jak PAni RAdnej przeszkadza syrena, to jak chce ja zlikwidowac, to niech tez sie zajmie dzwonami w kosciele ktore bija czesciej niz wyje syrena i tez halasuje 4 razy na godzine, a ja tez spie przy otwartym oknie kolo kosciola i tez nie moge spac!!

 » z (Strazak Sam | 30-09-2015, 20:08:51)

Sens syreny jest taki ze pod wplywem wydawanego halasu zbiera ludzi by jechac i ratowac zycie lub dobytek ludzki!!!Jak ktos nie potrafi tego zrozumiec niech sie leczy na glowe!!!Jak ktos nie lubi hałasu niech przeprowadzi sie do LASU!Tam jest cisza!!!Zycie ludzkie jest najwazniejsze!!!!!!!

 » alarmowanie (Syrenka | 30-09-2015, 19:11:10)

Żyjemy w czasach chaosu i hałasu wszystko co nas otacza piszczy, trzeszczy, wyje, gwiżdże. Dźwięk jest najskuteczniejszy w ostrzeganiu.Niezadowoleni z syren niech się cieszą, że nie musieli być w potrzebie interwencji strażaków.

 » :) (bolo | 30-09-2015, 19:05:56)

Wkoncu niech sie za to wezma bo juz glowa peka nawet ponoc do os wyja zenada totalna w innych krajach jakos nikt nie wyje i ochotnicy przylatuja nasz drogi burmistrz niech nie gada glupot ze ludzi to interesuje kazdy ma to gleboko dokad jada itd a jak burmistrza to interesuje to niech do niego dzwonia zreszta co to za straz jak wiekszosc to dziewczynki jezdza bo ludzi ponoc juz wogole nie maja

 » syrenka (Koksik | 30-09-2015, 18:50:47)

Dżony! A może z mózgu-oleju majonez ci się robi? Nie przesadzajmy! Słyszałem, że 8 października mają być w Strzelnie jakieś większe manewry i ćwiczenia to pewnie i syreny zawyją. Ale to chyba dla naszego dobra.

 » Wrażliwi radni! (Obi | 30-09-2015, 18:34:51)

Szacunek dla wrażliwego ucha Pani Ireny M i Pana Dariusza Ch. Może jednak Państwo zajmą się sprawami bardziej przyziemnymi.Czy w Strzelnie jest już punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych,gdyż informacji na ten temat nie ma.

 » syreny (strażak | 30-09-2015, 18:29:07)

Irena spadła na pustą głowę i wyję coś zrobić trzeba może pszczoły wpuścić do tej pustej

 » nagłosnienie (ervin | 30-09-2015, 16:43:25)

mi zycie utrudnia proboszcz z mogilenskiej fary przez cały rok darcia sie i modłów słuchac musze i zyje i rady na to nie ma

 » . (1234 | 30-09-2015, 15:20:34)

żenada.

 » syreny (dżony | 30-09-2015, 15:05:10)

od tych syren to już kury przestają się nieść i krowy dają zsiadłe mleko coś trza z tym zrobić

 » Syrena pożarna (z CMG | 30-09-2015, 13:33:03)

Syrena to najlepszy sposób powiadamiania i tak powinno zostać. Mówicie o SMS itd. Przy szczególnych warunkach i sytuacjach takie informowanie może zawodzić. Nie działają sieć czy system który wysyła SMS się zawiesi. Do tego nie każdy może usłyszeć dźwięk SMS-a, bateria może się rozładować, telefon może też ulec awarii. Dla lamentujących ludzi polecam stopery w uszy.

 » syreny (Aga | 30-09-2015, 13:12:36)

Nareszcie ktoś próbuje zająć się tymi syrenami. Nie marudziłam, póki nie było innej możliwości powiadamiania strażaków. Teraz, kiedy już takowe są, nie widzę konieczności budzenia połowy miasta przy każdej interwencji straży. Szczególnie uciążliwe jest to latem, gdy śpimy przy otwartych oknach. Jak nie obudzi nas syrena, to wyjące jej do wtóru, zestresowane psy. W żadnym innym mieście z czymś takim się nie spotkałam.

 » Syrena (DDKK | 30-09-2015, 12:56:54)

Pani Mohylowska od kiedy została radna próbuje wymyślać problemy byleby tylko o niej mówiono. Wtyka nos w nie swoje sprawy np. Podnajmy mieszkań itp. Skoro burmistrz wyraził na to Zgodę, to co jej do tego?! Lepiej podnajac Niż nie płacić. Syrena była i być powinna!

 » Syrena (DDKK | 30-09-2015, 12:56:50)

Pani Mohylowska od kiedy została radna próbuje wymyślać problemy byleby tylko o niej mówiono. Wtyka nos w nie swoje sprawy np. Podnajmy mieszkań itp. Skoro burmistrz wyraził na to Zgodę, to co jej do tego?! Lepiej podnajac Niż nie płacić. Syrena była i być powinna!

 » Alarm (Alarm | 30-09-2015, 12:51:18)

Autoalarmy, systemy antywłamaniowe,czujniki przemysłowe i wiele wiele innych urządzeń alarmuje sygnałem dźwiękowym.Rolnicy przed dzikami używali petard hukowych. Nawet tak prozaiczna sprawa jak poranne budzenie opiera się na sygnale dźwiękowym. Tu chodzi o zdrowie i życie ludzkie oraz ratowanie dobytku. Tylko skuteczny sposób alarmowania może to umożliwić.

 » Syrena (mieszkaniec | 30-09-2015, 11:46:37)

Mi syrena nie przeszkadza a mieszkam w centrum, robienie z czegoś tylko problemu.

 » barany (strazak | 30-09-2015, 11:27:48)

Strzelno miasto baranow, nic wiecej napisac nie mozna, czytajac ten "problem" mieszkancow.

 » syrena (Marek | 30-09-2015, 11:23:00)

już dwa lata temu pisałem że syreny powinny zamilknąć bo są inne środki komunikowania się no i niech nie używają syren jak jadą środkiem miasta w nocy przecież wystarczą światła błyskowe ewentualnie na skrzyżowaniach niech zawyją

 » do administratora (ja84 | 30-09-2015, 11:15:10)

może warto by pomyśleć o wrzuceniu co jakiś czas tematu np 'straż pożarna' i pozwoleniu wypowiedzieć się ludziom pt. 'pretensje i żale ogólne' może wtedy nauczyli by się rzeczowo odnosić do spraw bo nie widzę związku między ilością osób w wozie straży pożarnej a syreną która wyje tak jak wyła przez dziesiątki lat a nagle komuś przeszkadza. możliwość wyładowania frustracji oczyszcza atmosferę pozdrawiam

 » syrena (ja84 | 30-09-2015, 11:09:11)

śmieszne. ta syrena stoi tam od wczoraj...??? przez wiele lat w jej sąsiedztwie żyli niepełnosprawni starsi i dzieci-w tym też państwo wnioskodawcy jej usunięcia. naprawdę chyba nie macie większych zmartwień bądź nie chcecie ich widzieć. to do jakich zdarzeń wyjeżdżają strażacy i ilu ich jedzie, nie ma nic wspólnego z tematem syreny, która informuje iż cokolwiek się stało, za chwilę na ulicach miasta pojawią się wozy uprzywilejowane. a osoby, którym ona przeszkadza chyba wiedziały że tam stoi, kiedy wprowadzały się do swoich mieszkań. na to się zdecydowały. ludzie mieszkają obok fabryk, przejazdów kolejowych, szpitali i innych miejsc generujących wiele hałasu. może zlikwidujemy i te punkty bo to mało komfortowe ...???

 » Brak słów (Gość | 30-09-2015, 10:50:49)

Syrena jest potrzebna nie każdy z Strzeleńskich strażaków ma powiadamianie. A druga sprawa to przez tyle lat o. Mohylowskiej syrena nie przeszkadzała a teraz nagle ma wielki problem. Też jestem czynna strażaczka, akurat nie w Strzelnie i takie osoby jak np. radni nie zrozumieją tego wolą protest na tych swoich śmiesznych radach robić. Strażak strażaka zrozumie. Pozdrawiam

 » SYRENA (JAN | 30-09-2015, 09:50:07)

Ewaryst zawsze ma niedorzeczne wytłumaczenia. Jak mu będzie w Jaworowie wyła syrena to szybko zmieni zdanie. Ale tego wpierw trzeba doświadczyć. Panie Boże za jakie grzechy Strzelna on jest burmistrzem-bądź nam litościw.

 » syrena...... (olo | 30-09-2015, 09:35:22)

syrena byla jest i bedzie bo wyje na Ratunek !!!!!!

 » Syrena (ZnajomyStrz | 30-09-2015, 09:33:01)

Ludziom to wszystko przeszkadza , syreny sa po to bo ktos pomocy potrzebuje . Ciekawe jak tym co przeszkadza syrena by potrzebowali pomocy a by nie bylo syreny no ludzie pomyślcie troche ....

 » DO OSP (xsaf | 30-09-2015, 08:24:02)

DO OSP!!!Jestem ciekawy jakie inne słuzby by byly skierowane przez ciebie do plamy oleju lub pompowania wody jak tylko jednostki strazy pozarnej maja wystarczajace srodki i mozliwosci do wykonaia tych czynnosci!!

 » syrena (wielbuont | 30-09-2015, 08:20:45)

A co jeśli strażak akurat nie będzie miał przy sobie telefonu? Bo np. jest w swoim ogródku i najnormalniej zapomniał zabrać telefonu ze sobą? i nie dotrze na czas do pożaru i nie uratuje małego dziecka? Syrena ma informować wszystkich, ona krzyczy "Ludzie, uważajcie, coś się dzieje, może u was, może u sąsiada. Rozejrzyjcie się, może trzeba pomóc!" Wciąż jest wiele archaizmów, które się sprawdzają, bo żadna technologia nowoczesna ich nie zastąpi.

 » Juras (OSP | 30-09-2015, 08:16:02)

Co się Janie dziwisz. Skoro miasto sprząta niezliczona liczba pracowników interwencyjnych, to do gałęzi może jechać 10 strażaków. Najważniejsza jest EKONOMIA i ELEKTORAT.

 » OSP (Jan | 30-09-2015, 07:44:40)

Zgadzam się z Panią Ireną i Panem Darkiem. Panie Burmistrzu, może mieszkańcom wiosek ten hałas nie przeszkadza, natomiast w mieście przeszkadza i to bardzo. Myślę, że zdecydowanej większości zdarzeń nie powinna interweniować straż pożarna. Usuwanie Plamy oleju czy pompowanie wody z piwnicy powinny wykonywać inne służby. Niedawno byłem świadkiem jak po długim wyciu syren dwa wozy strażackie (łącznie 10 strażaków) pędziło przez ulicę Św. Ducha usuwając z drogi innych użytkowników. Z czystej ciekawości pojechałem za nimi by stwierdzić co tak poważnego się stało. Ręce mi opadły gdy na miejscu okazało się, że nad polną drogą wisi gałąź. Podejrzewam, że po zdarzeniu cała 10 strażaków udała się do gminnej kasy.

 » gps (jan | 30-09-2015, 07:41:48)

ja się pytam w jaki sposób GPS powiadamia o pożarze ?

 » syrena (strzelniak | 30-09-2015, 06:34:21)

to ciekawe ze syrena tej pani przeszkadza a to co dzieje sie w strzelnie to widac pani nie przeszkadza-szanowna pani zajmijcie sie ratowaniem tej biednej miesciny .

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Tajemnicze odwołanie (10)
 » Areszt za podpalenie (5)
 » Poznaj Karola Nawrota (0)
 » Tradycyjne stoły wielkanocne (5)
 » Kolejny market spożywczy (26)
 » Jak dobrać firany? (0)
 » Podziękowała policjantom (9)
 » STRZELNO: Niedziela Palmowa (0)
 » Dwóch kandydatów na wójta (50)
 » Twoja kandydatka na radną (1)
 » Potrącenie uczestnika protestu (12)
 » Przegląd palm wielkanocnych (0)
 » Niedzielna wystawa stołów (1)
 » Tylko jeden kandydat (67)
 » 15. edycja gminnego konkursu (1)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ