Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Mogilno - Społeczeństwo

Co ze smogiem w Mogilnie?

2017-01-26 18:21
 

W Mogilnie nie jest znana skala zagrażającego smogu. Jak informuje mogileńska Straż Miejska - są przypadki spalania śmieci, jednak jest ich coraz mniej.

Radnego Karola Nawrota zainteresowała kwestia skali zanieczyszczenia powietrza w Mogilnie oraz ewentualny plan włodarzy miasta na walkę ze smogiem.

- Cały kraj walczy ze smogiem unoszącym się w powietrzu, dlatego mam pytanie - czy wiemy, jak bardzo zanieczyszczone jest powietrze w naszym mieście, czy gmina prowadzi badania nad zanieczyszczeniem powietrza i czy mamy jakiś plan, jak walczyć ze smogiem w Mogilnie, zwłaszcza na osiedlu zachodnim? - pytał radny Karol Nawrot.

Zdaniem burmistrza Leszka Duszyńskiego szereg zaleceń i zakazów, co do kwestii opału i pieców winien być określony w przepisach prawa ochrony środowiska.

- Samorządy sobie same nie poradzą bez tego, jeżeli nie będzie ustawowych zapisów. Czyli tak naprawdę to powinno wyjść od parlamentu, żeby zacząć zdecydowaną walkę ze smogiem. Powinny być określone przepisy ustawowe, które by zakazywały czym można palić, ewentualnie, jakie piece można użytkować. Oczywiście straż miejska ma prawo kontrolować - mówił burmistrz Mogilna, Leszek Duszyński.

Z informacji, jakie przekazał również komendant Straży Miejskie, Mirosław Kuss wynika, że strażnicy miejscy zgodnie z obowiązującymi przepisami mają prawo wejść i skontrolować pomieszczenia, w których składowany jest opał, by potwierdzić, bądź zdementować doniesienia o spalaniu surowców do tego celu nieprzeznaczonych.

- Na temat smogu ja się nie wypowiem, bo nie jestem specjalistą. Oczywiście widzę, że wisi coś w powietrzu nad osiedlem zachodnim - wszyscy to widzimy i jest problem. My kontrolujemy od wielu, wielu lat i niektóre zgłoszenia się potwierdzają, tak jak na ulicy Powstańców Wielkopolskich, gdzie przestał mieszkaniec spalać śmieci, na ulicy 900-lecia, na osiedlu zachodnim. Oczywiście w tych sytuacjach wystawiamy mandaty, ale też jest tak, że niekiedy zgłoszenia się nie potwierdzają, ponieważ samo rozpalanie ognia w piecu węglem, czy jakimś tam drewnem też powoduje nieprzyjemny zapach i drażnienie w gardle, czy oczach. Są też zgłoszenia na posesje, gdzie kilkukrotnie był już wystawiony mandat i idziemy do tej posesji, a tam jest porządek, czyściutko w kotłowni, nie ma żadnych śmieci, a ludzie nadal zgłaszają na tą posesję (...) Są przypadki, że są spalane śmieci, ale jest ich coraz mniej - informował komendant Straży Miejskiej w Mogilnie, Mirosław Kuss.

Ponadto Straż Miejska w Mogilnie nie dysponuje informacjami w zakresie, czy służby wojewódzkie sprawujące nadzór nad ochroną środowiska prowadzą badania stanu powietrza na terenie gminy Mogilno. (PK)

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [55]» dodaj komentarz   

 » Smog (Eko | 02-02-2017, 21:37:05)

11 listopada i okolice, od wielu, wielu lat.

 » smog (wiesniak | 02-02-2017, 19:29:46)

Palenie to nic a jaki smrierdzi jak jeden rolnik kurze g**na rozwala na pole w miejscowosci niedaleko Iskra albo w tej miejscowosci ...

 » Do .... (Rych | 30-01-2017, 10:09:36)

Człowieki ale Qr*a macie problemy z tym dymem.

 » Do wieslawy (Scan | 29-01-2017, 22:34:27)

Rozporzadzenie nie jest ponad konstytucją- fakt to niezaprzeczalny. Co nie zmienia tego, ze konstytucja nie stanowi ani o tym czym mozesz palic w domu ani tez nie gwarantuje ci wolnosci od stanowionego prawa czy eksterytorialnosci twoich włości.

 » ludzidzie (zx | 29-01-2017, 20:32:05)

miastowi od urodzenia tez pala byle czym cwaniaku z mogilenskiej wsi w duzym miescie bys nie wiedzial jak do autobusu wsiasc wiesniaku

 » pogrążacie się (wiesława | 29-01-2017, 16:27:25)

rozp. nie jest ponad Konstytucją

 » smog (rudy | 28-01-2017, 23:37:29)

Przypominam, że to poprzedni rząd obniżył normy zanieczyszczeń powietrza. Smog to wina Tuska i Kopacz !!! Taka jest prawda.

 » Do kingi (Scan | 28-01-2017, 13:41:10)

Przeczytaj sobie Ustawe o Odpadach i Rozp. Min. Środowiska z dnia 21 kwietnia 2006 r. Calosci cytowac nie mam zamiaru ale znajdziesz tam info co mozna a czego nie mozna pali w piecu i jakie sa kary za zlamanie tych przepisow.

 » Mam pytanie (Scooby | 28-01-2017, 13:38:12)

Pytanie do palących śmieciami- dlaczego to robicie? Oszczędności? Jeśli nie stać Cię na ogrzanie domu normalnymi środkami to sprzedaj dom i kup mieszkanie! Nie kazdy musi mieć dom i samochód. A tym cwaniakom którzy mówią ze mają to w du... pokazuję srodkowy palec. Czlowiek ze wsi wyjedzie ale wieś z człowieka nigdy.

 » SRTAŻ MIEJSKA do lifidacji (kk | 28-01-2017, 13:16:50)

Strasznie się zdziwią jak do mnie przyjdą. KONSTYTUCJA.

 » dziurawe prawo (wałensa | 28-01-2017, 12:40:07)

na postawie ... i tu brakuje art. przeczytajcie sobie Konstytucje RP, chyba że do jutra ją zmienicie. Żaden strażnik nie postawi nogi na mojej posesji. Nawet gdyby miał prawo to będzie jego ostatnie. serdecznie pozdrawiam.

 » kunegunda (kinga | 28-01-2017, 12:29:28)

bardzo źle jest palić "śmieciami odpadami" itd. co sobie władza wymyśli, ale jaki art. dla podpowiedzenia: rozporządzenie,? wyrok? ustawa? może zwołanie sołtysów? nadzwyczajne posiedzenie radnych? PROSZĘ CMG o PODSTAWĘ prawną , jak nie macie to nie publikujcie nieprawdy.

 » do Lekolydy (Scan | 28-01-2017, 10:30:48)

Nie badz taki madry. Prawo ochrony srodowiska art 379 przeczytaj. Jesli jestes prawnikiem, to kiepskim, a jesli nie jestes to wiedz, ze sa ludzie ktorzy oprocz kasy wiedza co nie co o prawie i moglbys sie lekko zdziwic.

 » c g (c g | 28-01-2017, 10:13:20)

I o to właśnie chodzi . Skłócić społeczeństwo , które łatwiej kontrolować i łatwiej nim rządzić .Najpierw powinno się stworzyć warunki , a później wymagać .

 » Nauka prawidłej obsługi kotła (Kosmit | 28-01-2017, 09:25:46)

Zanim cokolwiek tu napiszecie o swoim paleniu i swoich kotłach proponuję zajrzeć tutaj i sprawdzić czy dany typ kotła jest obsługiwany poprawnie http://czysteogrzewanie.pl/

 » Kto pali martwymi noworodkami (Tykacz | 28-01-2017, 08:21:38)

Ktos z was pali martwymi noworodkami?

 » Do Onet (Rych | 28-01-2017, 02:52:37)

O czym Ty piszesz ?

 » sąsiad (Kary | 27-01-2017, 21:04:37)

Moja 4 osobowa rodzina "produkuje" co 2 tygodnie 1 pojemnik V-110 tzw. kubeł śmieci, 1 raz w miesiącu wystawiam 2 żółte worki z plastikowymi odpadami i 1 worek zielony ze szkłem-bez zakrętek, nakrętek, słoiki wypłukane, co 2 miesiąc wystawiam 1 worek z makulaturą. Moi sąsiedzi 5 osobowa rodzina, wystawia co 2 tygodnie 1 pojemnik V-110 na śmieci zmieszane-sąsiedzi nie robią selekcji śmieci, a więc wszystko idzie do jednego pojemnika. Sorry! Nie wszystko, z pewnością nie pampersy i nie plastiki, bo pojemnik V-110 nie jest z gumy. Ale piec c.o. wszystko pomieści i spali.

 » Smog (Onet | 27-01-2017, 20:20:28)

Na 22 stycznia obok bloku POMÓw jeden taki w domku pali i tak kopci ze okien na osiedlu otworzyć nie można . Pełno dzieci to i pali śmieciami bo żal jeden więcej kontener i pali całe świństwo co uzbiera w koszu na smieci

 » smog (hejka | 27-01-2017, 20:07:08)

ekologia dla maluczkich i tzw lanie wody w 1977 udało mi się ZAŁATWIĆ piec /dom 300 m / zwykły węglowy 12 lat mi służył '' łykał ekologicznie 12 ton następny na miał NOWOŚĆ która kosztowała mnie po pierwszym sezonie remont domu i komina \wkład/ kolejny na olej opałowy dwa sezony /uwierzyłem w propagandę / cena oleju teraz dobry węgiel i EKOLOGIA SŁOŃCE sprawdza się

 » mila (m | 27-01-2017, 19:27:35)

Czy ktoś może sprawdzić czym pali się na Hallera obok sklepu Mila?Śmierdzi właściwie non-stop!

 » Hmm (Mieszkaniec | 27-01-2017, 19:27:18)

Smog, ptasia grypa,co.jeszcze wymyśla by ogłupiac społeczeństwo, ktoś się zastanowił i zadał sobie pytanie, kto i ile na tym zarobi,no ale naród polski polyka wszystko

 » zmierzmy się , ja mam pieniądze wy brak prawa (Łękołody | 27-01-2017, 19:16:19)

Palenie śmieciami, NIE JEST PRZESTĘPSTWEM, to wykroczenie (dość uciążliwe) jednakże jeżeli nie ukrywamy osoby - przestępcy poszukiwanego, nie ma bezpośredniego zagrożenia życia i mienia, ( np pożar ) , i przeszukania na nakaz prokuratora które może być najpierw na odznakę policyjną i później dopiero z uzasadnieniem prokuratora, to do mojego domu NIE WEJDZIE ŻADEN STRAŻNIK, polecam ich dusze moim psom Kali i Haden. CMG24 proszę o podanie podstawy prawnej bo artykuł traci sens.

 » ekologia (stawiszczanin | 27-01-2017, 18:24:42)

W polowie lat dzewiedziesiatych zainstalowalem piec mialowy z podmuchem, gornego spalania z cyklicznym zasypem .Na tamte czasy to byla rewelacja. Zero dymu z komina.Po kilku sezonach grzewczych postanowilem go wymienic z powodu przemoczenia komina poniewaz miał musiał byc mokry,no i to uciazliwe wyjmowanie goracego popiolu. W 2006 roku zakupilem piec z podajnikiem tlokowym na mial i ekogroszek .Jak mial to 25 mj a ekogroszek 29 - 30 mj Wygaszam go tylko do czyszczenia. Nie dymi sie z komina ,obsluga co 3 dni, wygoda szczerze polecam.

 » sport (MAMA | 27-01-2017, 18:23:53)

Witam.Ten kto bagatelizuje szkodliwość smogu.a jest np komendantem wystawia sobie lichą cenzurkę.Apeluję do rodziców i dziadków (nasi włodarze miasta nic nie zrobią)dzieci, które trenują lub po prostu grają w piłkę na orliku na oś. zachodnim są narażeni podczas wysiłku na tak wielkie zatrucie truciznami znajdującymi się w dymie,że mówienie o dobroczynnym wpływie ruchu na powietrzu jest paranoją.Rodzice to wasze dzieci bedą chorowały i odczuwały skutki trucizn które wdychają.ZRÓBMY COŚ BO TO NAS WSZYSTKICH DOTYCZY

 » Zadyma (Zuza | 27-01-2017, 17:43:31)

Daleko szukać w centrum miasta P. L. robi taką zadyme że nic nie widać a straż miejska nie widzi tego policja też.I co tu powiedzieć na to, widocznie nie wszystkich dotyczyczą regóły ico niektóre osoby mogą no mogą.

 » smog (nul | 27-01-2017, 17:36:41)

panie kus zapraszam na pekin oprocz szkła i metalu idzie wszystko co za bzdurne pisanie ze przypadki spalania smieci

 » Do .... (Rych | 27-01-2017, 16:50:28)

Oponami za******ie się pali w piecu.jest moc

 » nowy piec (Kolo | 27-01-2017, 15:55:47)

Jest tylko mały problem z rozpalaniem od góry. W piecu musi wygasnąć. Przy -10st czekać kilka godzin aż się wygasi średnia przyjemność. Wyciąganie gorącego żaru i wdychanie bezpośrednio też mało przyjemne i zdrowe.

 » 11 listopada to pekin (mlk | 27-01-2017, 15:40:55)

Na 11 listopada pala smieciami a, na obrzezach oponami z martwymi noworodkami

 » mg (mg | 27-01-2017, 14:59:42)

W Wielkopolsce w miejscowości wielkości Mogilna domki jednorodzinne podłącza się pod kotłownie miejską . Wymiana ciepła następuje za pomocą wymiennika ciepła , który jest w cenie . Cena podłączenia to około 10 tys złotych , czyli tyle co kosztuje bardzo dobry piec . Koszt miesięczny wynosi w zależności od poboru ciepła około 240 zł . Co roku nieznacznie maleje w stosunku do ilości podłączanych domów. Tylko w tej miejscowości nie wybudowano nowej, sporadycznie używanej hali sportowej lub biblioteki multimedialnej. Bezrobocie jest minimalne , dla tych co bardzo chcą .Mieszkańców do pracy nie "podrzucają" do sąsiedniego województwa .

 » ekologia (kosa | 27-01-2017, 14:20:03)

Ja od kilku lat palę od góry...to znaczy najpierw ładuję dużo węgla, potem 3 grubsze sztaby drewna...potem cieniutkie drewienko, kartonik, gazetkę na samą górę, i pali się ekologicznie!!!! W Gminie Mogilno nie ma dbania o środowisko....zachęcają tylko do paneli słonecznych i zdjęcia azbestu...a gdzie dopłaty dla przechodzących na gaz? Żadnych programów wsparcia!!!!

 » Palcie od góry (patrick | 27-01-2017, 12:44:11)

Dopiero od kilku lat (szkoda że tak późno) palę w piecu "od góry" i naprawdę polecam. Mniej roboty, czystsze spaliny, efektywniejsze spalanie. Do tego zamontowałem kierownicę powietrza wtórnego i zakładam się że mam z komina czystsze spaliny niż większość "nowoczesnych, ekologicznych" piecyków z dmuchawami, termostatami, elektroniką itp. Piece te okresowo pracują na deficycie powietrza i wtedy trują na potęgę.

 » Smog.... (Smog... | 27-01-2017, 12:19:47)

Wymysl diabla i szatana.... pewnie ze jest dym w powietrzu i zanieczyszczenia.... zgodze sie ze trujemy powietrze, ale z tym smogiem i paleniem weglem, drzewem ze to takie bleee to tylko interes i gra finansiery. Powod do kolejnych pseudo oplat, kar itd...

 » drogi gaz (Stanisław | 27-01-2017, 10:54:10)

Jak może być bardziej ekologicznie, gdy Polska ma najdroższy gaz ziemny w Europie, a jednocześnie jedne z najniższych płac i emerytur. Jeśli mam 1400 zł emerytury i mieszkam w domku jednorodzinnym, który pobudowałem, kiedy jeszcze pracowałem (43 lata pracy!) i dobry węgiel kosztuje 800 zł/tona to.... proszę mi pokazać inny kraj w Europie, gdzie emeryt wydaje 50% emerytury na ogrzanie mieszkania!

 » D..... (xxx | 27-01-2017, 09:45:37)

Rano okolo 8 z komina D..... kopcilo jak z huty. Nikt tego nie widzi bo lepij czepiac sie prostych ludzi ktorzy rozpalajac podloza jakas gazete lub karton.

 » dym (jan | 27-01-2017, 09:41:41)

ludzie w piecach z dmuchawami nie potrafią palić ponieważ nie powinno się dosypywać węgla na żar tylko po wygaszeniu powinno się rozpalić ponownie od góry https://www.youtube.com/watch?v=ZWSvvpwKP-0

 » odwierty (Mogilnianka | 27-01-2017, 09:37:32)

Co z geotermią, która badano kilkanaście lat temu w okolicy Iskry? Podobno za głęboko i ledwie 70 st Celsjusza na dwóch kilometrach....

 » nowy piec (Kolo | 27-01-2017, 08:34:46)

Mam nowy, dobrze zaizolowany dom. Piec węglowy dolnego spalania. W momencie dokładania węgla (za 780zł) z komina dymi jak z berlińskiego expressu. Za piec i instalacje słono zapłaciłem, zrobiona zgodnie z przepisami po odbiorach nadzoru i kominiarskim. Wniosek taki, że nawet jak będziemy palić tak jak przepisy nakazują smog i tak będzie. Państwo powinno zmienić przepisy i dofinansować wymianę piecy.

 » dmuchawy (junke | 27-01-2017, 08:32:49)

Nakazać demontaż dmuchaw i problem się zmniejszy.

 » Budowa elektrowni atomowej (ela | 27-01-2017, 01:00:06)

rozwiąże problem. Zapewnią nam czyste powietrze i bezpieczeństwo.

 » Do kumin (Ha ha | 26-01-2017, 22:50:25)

Najpierw u ciebie :)

 » SMOG (KUMIN | 26-01-2017, 22:34:55)

KWI,KWI,KWI, PIS ZROBI PORZĄDEK W KAZDEJ KOTŁOWNI TO WINA TUSKA

 » ??? (Ja | 26-01-2017, 20:12:10)

A na czym może znać się trep pracujący w uzbrojeniu???

 » Smiecie (Cmgx | 26-01-2017, 19:34:16)

Straż miejska to niech ruszy d**e na Iskra,Wiecanowo i pozostałe wsie to statystyki im podniosą i dochody

 » popieram szofera. (Ja | 26-01-2017, 19:26:13)

[komentarz niezgodny z regulaminem]

 » Ha ha ha (Kojak | 26-01-2017, 19:19:07)

I tu sie troszke mylicie. Straznik MA PRAWO wejsc na wasza posesje majac uzasadnione podejrzenia popelnienia przestepstwa- a takim moze byc np. smierdzacy dym. Martwi mnie fakt, ze straz miejska sama z siebie nie wezmie sie do tej niewdziecznej roboty. Przyklad- niech objada kilka firm na wylocie z Mogilna- w jednej wiem, ze pala plytami meblowymi a smrod sie niesie po calej okolicy.

 » Smog (Smook | 26-01-2017, 19:15:13)

Mandaty nie rozwiąźe problemu jest kotłownia miejska moźna było pomyśleć kiedyś o podłączeniu domów do sieci miejskiej ale nie jest jeszcze za późno moźna tak podłączyć bardzo wiele domów czy ne łatwiej jest podłączyć cały dom nie każdy osobno

 » smog (szofer | 26-01-2017, 19:08:04)

Nawrot powiedzial mieszkając w bloku, Kuss odpowiada nic nie mogąc, powiem tak każdy strażnik miejski na terenie mojej posesji zostanie odeslany z kwitkiem, nie pale śmieciami wręcz przeciwnie, ale straszenie ze ma prawo obejrzeć miejsce składowania opalu?? Panie Kuss cieple laczki i emerytura bo straszyć sobie pan możesz, a przepisy to przepisy.

 » o takie gadanie (Ela | 26-01-2017, 19:00:00)

A co z dymem ktory dzien w dzien smierdzacy duszacy wydobywa sie z komina sadu .

 » drażliwe dymy (obserwator | 26-01-2017, 18:57:11)

Nie rozumiem tego zdziwienia "władz" panującym wszędzie smogiem.Przyczyną tego nagłego zwiększenia zadymienia są dopuszczone do użytkowania "nowoczesne"piece wyposażone w dmuchawy, które przy każdorazowym rozpalaniu wydmuchują zimny nie ogrzany w kominie dym, opadający i rozścielający się wokół posesji. Wina rodzaju paliwa spalanego w piecach to sprawa drugoplanowa i nie podlegająca dyskusji. Ale powolne nie wymuszone automatyką dymienie było zawsze i dawało nam żyć. Ale kto teraz przyzna się do błędu ? Sam opalam dom gazem, ale nie mam pewności co niosą ze sobą "moje" dymy. Zapewne nie są obojętne dla środowiska z uwagi na związki siarki zawarte w spalinach. Pozdrawiam wszystkich, którym zależy na czystości naszego powietrza.

 » Może sobie chcieć. (bolek | 26-01-2017, 18:50:00)

Moj dom moją twierdzą. Żaden czarny nie będzie wpuszczany choć nie mam nic do ukrycia.

 » prawo (nbvn | 26-01-2017, 18:41:00)

.....Pan strażnik ma prawo a obywatel nie ma obowiązku Pana wpuścić

 » Chyba Wam się straż miejska z zastępami anielskimi pomyliła:) (Kacper Szaleniec | 26-01-2017, 18:38:59)

Przeszukanie może nastąpić jedynie na wniosek sadu,lub prokuratora a Wasza straż miejska to sobie może w (delikatnie mówiąc)nosie pogrzebać ,a nie cudzych piwnicach.

 » Panie Kuss nie osmieszaj się Pan. (Ktoś | 26-01-2017, 18:27:17)

Panie Kuss nie czuje Pan codziennie smrodu jaki panuje nad zachodnim osiedlem. No chyba, że ma Pan ciągły katar alebo chodzi Pan w masce p-gaz. Tutaj juz nie da się żyć. Ile kontroli w roku???

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Tajemnicze odwołanie (20)
 » Areszt za podpalenie (7)
 » Poznaj Karola Nawrota (0)
 » Tradycyjne stoły wielkanocne (5)
 » Kolejny market spożywczy (26)
 » Jak dobrać firany? (0)
 » Podziękowała policjantom (9)
 » STRZELNO: Niedziela Palmowa (0)
 » Dwóch kandydatów na wójta (58)
 » Twoja kandydatka na radną (1)
 » Potrącenie uczestnika protestu (12)
 » Przegląd palm wielkanocnych (0)
 » Niedzielna wystawa stołów (1)
 » Tylko jeden kandydat (69)
 » 15. edycja gminnego konkursu (1)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ