Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Mogilno - Społeczeństwo

MOGILNO: 18 zł i 36 zł za śmieci

2019-04-24 21:16
 

10 radnych Rady Miejskiej w Mogilnie zagłosowało za nowymi, wyższymi stawkami za wywóz odpadów komunalnych. Od 1 czerwca 2019 roku opłata wyniesie 18 złotych (segregowane) i 36 złotych (niesegregowane).

W środę, 24 kwietnia odbyła się sesja Rady Miejskiej w Mogilnie, podczas której radni musieli zmierzyć się z tematem podwyżek za śmieci. Dyskusje w sprawie planowanych podwyżek odbywały się już podczas wcześniejszych spotkań i komisji.

Jedną z poruszanych kwestii była liczba osób zgłoszonych do systemu gospodarowania odpadami. Z danych urzędu na koniec 2018 roku wynika, że 20965 osób ma uiszczać opłaty za wywóz odpadów komunalnych. Natomiast według danych GUS na koniec 2017 roku liczba ludności wynosiła 24768 osób.

- Część ludzi wyjechała rzeczywiście, studenci wyjechali, w piątek wracają - przez trzy dni też produkują śmieci. Ale nikt mi nie powie, że 4000 ludzi wyemigrowało, nie ma ich, a na to miejsce nikt nie przybył. Przybyło co najmniej 2000 ludzi, mieszkają, wynajmują pomieszczenia, prywatny właściciel nie zgłasza tego. Dużo Ukraińców jest, też produkują śmieci, nikt tego nie zgłasza - mówił radny Przemysław Majcherkiewicz.

Radni zwracali uwagę, aby system gospodarowania odpadami komunalnymi został uszczelniony. Chodzi tutaj o zmniejszenie różnicy pomiędzy liczbą osób zgłoszonych a faktycznie zamieszkujących na terenie gminy. Wskazywano również tendencję wzrostu ilości śmieci przy czym, zmniejsza się odbiór od firm prywatnych. W kontekście tego tematu burmistrz przytoczył przykład jednego z przedsiębiorców, który uważa, że wynajmuje on 14 obywatelom Ukrainy pomieszczenia hotelowe, a nie mieszkalne. Z tymi twierdzeniami nie zgadza się Urząd Miejski w Mogilnie, który chce "opodatkować" przybyłych zza wschodniej granicy.

- Nikt nie powiedział o jakiś konsultacjach z mieszkańcami. Właśnie bardzo dużo głosów dochodzi, że ta stawka, która jest - szczególnie emeryci ucierpią na tym - mówiła radna Maria Malczewska.

Według przewodniczącego Pawła Molendy system opłat nigdy nie będzie sprawiedliwy i któraś z grup społecznych będzie w nim poszkodowana. Radny winą za podwyżki obarcza funkcjonujące przepisy prawa, a także wzrost opłat za przyjmowanie śmieci w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Inowrocławiu.

Dotychczas do wywozu odpadów dopłacała gmina z własnego budżetu, jednak było to niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Jednocześnie do kalkulacji doliczono także blisko 170 000 zł za obsługę systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Burmistrz Leszek Duszyński podkreślał przy tym, że brak podniesienia opłaty wiązałby się z dalszym wydatkowaniem pieniędzy z budżetu gminy. Utrzymująca się w dalszym ciągu taka sytuacja doprowadziłaby do paraliżu inwestycyjnego. Gmina nie mogłaby przy tym realizować wielu zaplanowanych inwestycji, gdyż zabrakłoby na nie pieniędzy.

- Ja nie mogę sobie pozwolić jako burmistrz Mogilna na to, że będziemy mieli deficyt, że staniemy się gminą, gdzie możne za kilka lat wejść komisarz. My musimy dbać o te finanse. Ja jestem strażnikiem finansów publicznych i muszę być taki - mówił burmistrz Leszek Duszyński.

Uwagi do sposobu wyliczenia i podwyżki w trakcie sesji przedstawiła także m.in. radna Małgorzata Źrałka, Ewa Szarzyński i Karol Nawrot.

- Bez względu na to jakie argumenty padają ze strony władzy wykonawczej, jakie jeszcze padną - ja na pewno za podwyżką śmieci nie zagłosuję, nie ma takiej opcji (...) Kiedy powstawała spółka komunalna słyszeliśmy o lepszym zarządzaniu, no nie da się ukryć, że niektórym na pewno żyje się lepiej; efektywniejszej gospodarce finansowej, o możliwościach jakie daje kodeks spółek handlowych, "Vacie", leasingu, konkurowanie na rynku, jeżeli jakaś gałąź działalności przynosiła straty miała być pokrywana z innej (...) Zgadzam się z tym i wiem, że zaraz pewnie znowu to padnie, że zgodnie z prawem gmina nie może dopłacać do wywozu odpadów, a opłaty muszą się w pełni bilansować. Szanowni państwo, ja przypominam, że w naszej gminie posiadamy specjalistów od odpowiedniego, podkreślam zgodnego z prawem, przesuwania środków i szczególnie jeżeli chodzi o kwotę 3 milionów złotych. Tak jak powiedziałem, ja podwyżki śmieci nie poprę - mówił wiceprzewodniczący Karol Nawrot.

Obradom dzisiejszej sesji przysłuchiwało się także dwóch pracowników Mogileńskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Mogilnie. Jak wcześniej wspominał włodarz gminy - gdyby spółka komunalna nie świadczyła usługi odbioru odpadów, wówczas pracownicy musieliby liczyć się z przyszłymi zwolnieniami.

Za nowymi stawkami zagłosowali: Alina Dobersztyn, Łukasz Drzazgowski, Teresa Kujawa, Ewa Kwit, Paweł Molenda, Robert Przepiórka, Stanisław Radtke, Stanisław Redmann, Małgorzata Staniek, Grzegorz Stochliński.

Przeciw podwyżce opowiedzieli się: Katarzyna Barczak, Łukasz Gapiński, Barbara Lech, Przemysław Majcherkiewicz, Maria Malczewska, Karol Nawrot, Zbigniew Spólnik, Ewa Szarzyńska, Małgorzata Źrałka.

Od głosowania wstrzymała się: Zofia Gąsior.

Zgodnie z podjętą uchwałą nowe stawki będą obowiązywały od 1 maja 2019 roku, jednak ze względu na brak możliwości wcześniejszego poinformowania o tym fakcie mieszkańców, wyższe opłaty będą przez nich wnoszone od 1 czerwca 2019 roku. Różnicę pomiędzy poprzednią stawką a dzisiaj uchwaloną za maj zapłaci gmina. (AS)

REKLAMA
 
   » GALERIA ZDJĘĆ [4]

 
   » KOMENTARZE [137]» dodaj komentarz   

 » ... (arczi | 08-05-2019, 22:37:24)

trzecia sprawa: ludzie ciagle wywoza smieci do lasu, pytanie czemu skoro czy chcesz czy nie musisz placic ps 1. ostatnio z ciekawosci podszedlem i po adresie z jednego kartonu wynikalo ze jakis dupek woli pakowac smieci w samochod i wywozic z sójczego wzgórza do lasu niz wynieść do kontenera przed blokiem, ps 2. wyzej wymieniony dupek zamawial odzywki sportowe

 » .. (arczi | 08-05-2019, 22:29:38)

drugi problem: gospodarstwa domowe gdzie liczba osob jest wieksza niz 1 nie produkuja wielokrotnosci tego co gospodarstwo domowe singla. czytaj proste mnozenie oplaty przez ilosc osob w gospodarstwie jest niesprawiedliwe dla domostw z 2 i wiecej osob,

 » .. (arczi | 08-05-2019, 22:21:32)

pierwszy problem jaki macie to co zrobic z osobami co zjezdzaja do CMG na weekendy, czyt sa 5 dni poza a 2 dni tu. i wtedy co maja robic ? placic pelna sume tu i tam ? zadeklarowac sie tylko w 1 mniescu a w drugim sie mijac ? w pierwszej obcji losiem jest obywatel, w drugiej losiem jest jedna z firm zajmujacej sie wywozem.

 » Wielkopolanin (Wiedza | 08-05-2019, 21:49:42)

Tak jak wcześniej ktoś napisał już. Nic nie wynika z pana pisania na cmg. Kompletnie nic

 » Wielkopolanin (Wiedza | 08-05-2019, 20:17:08)

Nic nie wynika z tego co pan pisze. Moim zdaniem świadczy to tylko o nieporadności pana jako radnego.

 » Tak wyliczono (Wielkopolanin | 08-05-2019, 19:59:30)

Musztarda po obiedzie. Do dziś wiele osób pyta mnie, skąd się wzięło sławne już 18 zł za miesięczny wywóz śmieci segregowanych od jednej osoby. Odpowiedź jest banalnie prosta, a wyliczenie ustalono po najmniejszej linii oporu. Oto podzielono kwotę 7 445 292,81 zł przez 20 965, a powstały wynik podzielono dalej przez 20. Kwota 7 445 292 zł to kwota, jaką komunalna spółka MPGK zaproponowała w przetargu za wywóz odpadów z miasta i gminy Mogilno. A że była tylko jedynym podmiotem biorącym udział w przetargu, to ofertę tę burmistrz przyjął. Tak więc kwotę tę podzielono przez liczbę dobrowolnie złożonych deklaracji (20 965 osób), a potem przez 20 - tj. liczbę miesięcy obowiązywania umowy pomiędzy MPGK a Gminą. Wynik 17,75 zł zaokrąglono do 18 zł. Ale przecież naszą Gminę zamieszkuje 24 768 osób! Nie 20 965 ! Tak, wiem, że wielu z nich wyjechało, na stałe, czasowo itd. Ale przecież nie aż blisko 4 000 ! Tym bardziej, że wiele osób przybyło na nasz teren. Gdyby tylko postarano się uszczelnić system, wyniki byłyby zdecydowanie niższe np. przyjmując, że na naszym terenie zamieszkuje codziennie 23 000 ludzi, to wynik oscylowałby w granicach o 2 zł mniej. A gdyby tak zweryfikowano deklaracje i sprawdzono, czy rzeczywiście dana osoba sortuje - segreguje śmieci? A może tak nie robi, może powinna więc zapłacić podwójną stawkę? Ile naprawdę osób, rodzin sortuje śmieci w budynkach wielorodzinnych? Ile firm ma podpisane umowy na wywóz odpadów? Ilu właścicieli tych firm , dla zaoszczędzenia kilkunastu złotych miesięcznie, wozi firmowe śmieci do prywatnego, indywidualnego, domowego pojemnika czy worka na segregowane odpady? Poszliśmy po prostu na łatwiznę. Dlatego byłem przeciwny takiej podwyżce.

 » Biją brawo (Ziutek | 07-05-2019, 16:45:54)

Czyżby zdjęcie zamieszczone w zwiastunie tego artykułu o opłatach za wywóz śmieci pochodziło z tej sesji rady miejskiej, podczas której ustalano te opłaty? Burmistrzowie tacy zadowoleni i pani skarbnik też.

 » Do internauty „polska gmina”. (Wielkopolanin | 07-05-2019, 12:17:37)

Trudno uzyskać informacje na. finansów spółki komunalnej MPGK. Np. do chwili obecnej ( maj !), jako Komisja Budżetu i Finansów RM nie mamy wglądu w sprawozdanie Rady Nadzorczej MPGK z działalności w 2018 r. Z kolei w sprawozdaniu za 2017 r. możemy wychwycić zaledwie kilka danych : 1/ zysk netto za 2016 r. wyniósł 127.379,39 zł, a zysk netto za 2017 r. wyniósł 324.331,61 zł, 2/ zysk brutto za 2017 r. w energetyce cieplnej wyniósł 354.447,49 zł 3/ zysk z działalności wod-kan wyniósł w 2017 r. 341.466,30 zł natomiast stratę brutto w wysokości 422.730,31 zł osiągnął w 2017 r. Zakład Usług Komunalnych (gospodarka śmieciowa).

 » Podwyżka (polska gminna | 06-05-2019, 10:33:19)

Dlaczego podatnicy naszej gminy nie mogą się dowiedzieć na temat spraw finansowych w zakresie kosztów i zysków spółki MPGK. Mamy radnych, którzy nie są zainteresowani działalnością tej spółki, może nie wszyscy. Pan radny Wielkopolanin nie miał dostepu do wszystkich materiałów w tym temacie. Wiadomo było, że na siłe starano sie, żęby jedynym podmiotem wyznaczonym do zbierania śmieci w naszej gminie byó MPGK - pytanie dlaczego?. Wiele wyjasniaja publikacje w miejscowych mediach opublikowanych w 2013 roku.

 » wazelina (zawiedziona | 05-05-2019, 07:55:52)

Jak dobrze,że głosowanie było jawne. Teraz widać komu wazelina jest najbardziej potrzebna.

 » PrEstancie pieprzyć (Ja | 04-05-2019, 21:47:21)

Mieszkam w cmg (meldunek) pracuje 5 dnia w tygodniu w Bydgoszczy (gdzie wynajmuje mieszkanie z pełnymi opłatami i z podatkiem) i co mam jeszcze raz płacić za śmieci w cmg bo ktoś nie potrafi zarządzać gminą? Chyba kogoś pogięło!

 » wazelina (edzio | 02-05-2019, 07:32:10)

Każdy z tych zaRadnych ma potomstwo i rodzinę,a stołków w gminie mało,to trzeba się"zasłużyć""Budowniczemu Piramid"

 » do Wielkopolanin (OBI | 01-05-2019, 21:53:36)

Dziękuję za szczerą odpowiedź.Ci co podrzucali, czy też nie podrzucali, to i tak stanowi koszty, a tych na sesji nie przedstawiono, czyli kosztów. Wszystko zamiast posegregować pod względem księgowym, wrzucono do jednego wora i stąd cena jest taka jaka jest.Jedną mam satysfakcję, że teraz wiem, że Ci co głosowali za, to chcą załatwić coś dla siebie, albo nie mają pojęcia o gospodarce i postawili siebie w nie najlepszym świetle.

 » Wielkopolanin (Fiu | 01-05-2019, 19:25:26)

Odsłuchuje nagranie z sesji drugi raz! Stwierdzam fakty, nie oskarżam. Szkoda, że nie było tak restrykcyjnego podejścia za czasów pana . Oczywiescie z pana strony. No ale punkt WIDZENIA ZALEŻY OD......

 » do internauty OBI i nie tylko (Wielkopolanin | 01-05-2019, 16:08:24)

Gospodarka odpadami jest w PL niezwykle skomplikowana i nie ma nic wspólnego z samorządnością, skoro samorząd nie ma wpływu np. na miejsce składowania śmieci, opłatę (daninę!) za składowanie itp. Państwo jest w powijakach, jeśli chodzi o recykling i cały system przetwarzania tego, co można jeszcze powtórnie przerobić. To nie jest takie proste, bo do tego trzeba dołożyć money z państwowej kasy, zdotować tę formę ekologii. Za odpady szklane płacą grosze, podobnie za plastik, a za makulaturę można dostać nawet ... 10 gr za 1 kg. I gdzie tu jest zachęta do recyklingu i ochrony środowiska? Przecież gdyby jedna małpka np. z wódką gorzką (6 zł za 100 ml) była obciążona kaucją w wysokości 2 zł za buteleczkę, to po rowach i nad mogileńskim jeziorem nie leżałoby ich setki, jeśli nie tysiące. Podobnie jest z butelkami plastikowymi, czy po piwie, także z puszkami. Dopóki nie będzie wysokiej ustawowej kaucji, dopóty opakowania te będą walały się dookoła nas. Niektórzy internauci proponują, aby to samorząd zadbał np. o automaty do zbiórki butelek plastikowych. Można i tak! Tylko dlaczego samorząd ma do tego dopłacać? Nigdzie na świecie tak nie jest. Te sprawy można rozwiązać tylko systemowo. Kolego Internauto OBI - odpowiem tak: nie, niestety nie przedstawiono radnym kosztów gospodarki śmieciowej w podziale rodzajowym, stąd nie mogę ich umieścić w komentarzach. Spółka MPGK w swoim opracowaniu-informacji przedstawiła wyłącznie dane ilościowe rodzaju odpadów, w rozbiciu na lata 2016-2018. Obserwuje się ustabilizowaną ,lekko wzrostową „politykę” jeśli chodzi o ogólną ilość wywożonych odpadów - podkreślam: ogólną! I tak, w 2016 - 8220 ton, 2017-8686 ton i w 2018-8712 ton. Wg informacji prezesa MPGK, mogilnianie produkują więcej odpadów niż przeciętny Polak - w 2018 r. było to 416 kg wobec 312 kg średnia krajowa wg GUS. Pozwolę sobie się z tym nie zgodzić. A to dlatego, że prezes MPGK wyliczenia te oparł na zwykłym matematycznym działaniu, podzieleniu masy wywiezionych śmieci przez liczbę osób, którzy zdeklarowali wywóz odpadów (20939 osób). A tak się nie da! Przecież w tej ogólnej masie wywiezionych śmieci są i te, które podrzucili ci, co nie złożyli deklaracji, lub ją znacznie zaniżyli. Stąd zamiast np. 15,80 zł od osoby, będziemy mieli 18,00 zł. Bo kogo to obchodzi z decydentów aby uszczelnić system?

 » Do internauty Fiu (Wielkopolanin | 01-05-2019, 15:16:22)

Fiu, widzisz, ja doskonale rozumiem, że nie ma potrzeby osobistego kontaktu ze mną, aby czegoś się dowiedzieć np. jak internauta „Oświadczenia”, który nie może doczekać się info na temat wysokości mojej emerytury. I jak widzisz, niesłusznie oskarżasz mnie, że cyt. „zaglądam w portfele innych” - to raczej inni zaglądają w moją kieszeń i mój portfel. Życzę miłej majówki.

 » Łolaboga (Przemowa | 01-05-2019, 14:34:42)

Nie zauważyłem by pani Gąsior była zagubiona. Raczej pan Nawrot czytający niby, to, jak głoszą poniżej szumne przemówienie. Dla mnie żadnych merytorycznych argumentów. Pan twierdzi, że boisko w gębicach potrzebne a burmistrz twierdzi,.że potrzebna jest taka lub inna inwestycja. Kazdy ma prawo do własnego zdania ale u pana działa to w jedną stronę.

 » DYKTATOR _ cudotwórca (PSL | 01-05-2019, 13:54:25)

To jest kabaret a nie sesja . Gęsiorka zagubiona- nierozumie 'połowa radnych zdrajcy nirozumieją swoich wyborców nie znają wyliczeń kosztów i głosują.Burmisztrz się śmieje jego nato stać- potrzebuje takich przydupasów. Będzie wiencej w budżecie dla swoich i gospodarki komunalnej na premje, a-pozostli niech płacą. To jest metoda Lecha wszyscy wini a on działa jak szarlatan . Ci co z tej kasy dużo zarbiją to powinni 2-3-4 razy więcej płacić do tego budżetu bo więcej kupują , a pozostałym nieraz brakuje na opłaty i życie .A radni tego nie rozumieją ze uchwalają'najwyższe ceny w powiecie tylko myślą o sobie dowidzenia samoluby !!!

 » Produkcja śmieci (Ekologiczny | 01-05-2019, 10:53:35)

Cała ta polityka śmieciowa, jest o du.ę potrzaskać. Jeśli ktoś, ogranicza ilość plastików, folii w gospodarstwie domowym, ponadto kompostuje odpady zielone, to dlaczego ma płacić tyle samo, co ktoś, kto wszystko ładuje do wora i wystawia do zabrania? Powinno się płacić od ilości śmieci, a nie od osoby. Warto też, zastanowić się nad wprowadzeniem automatów do skupu butelek i wprowadzic kaucję za butelki, która będzie zwracana po oddaniu ich do automatów, tak jak to jest u naszych zachodnich sąsiadów

 » Wielkopolanin (Obywatel | 30-04-2019, 21:15:56)

Zgadzam się z Panem Przemkiem choć niuans o cioci jest zbędny. Po prostu zostaliśmy my obywatele tej gminy ograni przez.... radnych!!! Nalozyli na nas podatek smieciowy. Kazdy kto produkuje smieci musi powinien płacić. Rada jest najwazniejszym organem gminy ! Dziwię się że 1 czlowiek zdołał znaleźć większość W 21 osobowej radzie. Wstyd Panie przepiorka.

 » Polityka (Antyludowiec | 30-04-2019, 08:13:36)

Polityka pana Nawrota. Nie bo nie.

 » Wielkopolanin (Fiu | 30-04-2019, 07:52:21)

A nie pomyślał pan, że ktoś nie ma potrzeby osobistego kontaktu z panem. Nim zacznie pan zaglądać w portfele innych kto ile zarabia proszę zacząć od siebie!!!

 » do Wielkopolanin (OBI | 30-04-2019, 07:30:25)

Chociaż Ciocia Józia już nie żyje i powiedzenie poszło dalej " i do doskonałości", jednak w tym przypadku zgadzam się z Panem.Emerytura jest za długoletnią pracę i każdy miał możliwość sobie ją wypracować,ponieważ Konstytucja PRL gwarantowała każdemu prawo do pracy. Gdyby Pan uznał,że przedstawiono radnym koszty gospodarki "śmieciowej" w podziale rodzajowym,to proszę je umieścić w komentarzach,bo ten temat może zainteresować tych, którzy płacą.

 » Głosowanie (Ludowiec | 29-04-2019, 23:26:32)

Nie mogę zrozumieć decyzji przewodniczącego rady miejskiej P. Molendy jeśli chodzi o głosowanie dot. cen za wywóz śmieci. Tak się nie robi kolego prezesie gminny PSL. Z tego co wiem od innych radnych, to na klubie ustalono, że będzie stawka 16 zł lub odrzucenie uchwały. Pan prezes w ten sposób nadal dziękuje burmistrzowi i obozowi burmistrza za to że głosowali za jego wyborem na przewodniczącego rady? Jak długo jeszcze kolego Pawle? Wstyd.

 » Ciekawość, pierwszy stopień do piekła (Wielkopolanin | 29-04-2019, 22:37:43)

Tak mawiała moja śp. Ciocia Józefa. Internauta- logowany jako „Oświadczenia” jest bardzo ciekawy jaką mam emeryturę?! Pisze, że dobrze, że jestem radnym i że składam oświadczenie majątkowe, to ON będzie wiedział .... jaką mam emeryturę. Ciekawski będzie musiał poczekać blisko rok, aby to moje oświadczenie za 2019 rok przeczytać. A nie łatwiej po prostu już dziś skontaktować się ze mną osobiście i po prostu wprost w oczy zapytać o wysokość mojej emerytury? Dodatkowo powiem jemu, jaki mam rozmiar kołnierzyka koszuli, butów, czy gdzie spędzę tegoroczne wakacje i ile za nie zapłacę.

 » fotografia-zdjęcie dekady (oko | 29-04-2019, 10:04:01)

Odsyłam wszystkich dyskutantów do zdjęcia w Pałukach,zdjęcia wygłodzonych i spragnionych podwyżki"lobbystów" pracowników MPGK przywiezionych przez prezesa.Miłych wrażeń.Nagroda dla fotografa Pałuk.Wysłać na konkurs międzynarodowy.

 » Joł (joł | 29-04-2019, 09:54:24)

czy w gminie czy w starostwie się boją to guzik mnie obchodzi. Powtarzam przegrał!

 » śmieci (xx | 28-04-2019, 22:14:28)

Lepiej byłby rządził Ojciec Rydzyk. Potrafi prowadzić taka działalność opłacalną, ze nikt w Polsce mu nie dorówna.Śmieciami by potrafił zarządzić.

 » do radnych (OBI | 28-04-2019, 21:12:43)

Czyżby żaden z radnych nie znał kosztów działalności konta śmieci.Na 20 głosujących żaden nie przedstawił nam czytelnikom CMG kosztów, czyli rączka w górę za czymś czego nie znam?Pytam, co składa się na koszty tej działalności?

 » Poparcie (Waldek | 28-04-2019, 19:34:51)

Szanowny Joł! 3110 głosów jakie miał Nawrot w wieku 32 lat faktycznie świadczy o jego,, niewielkim" poparciu. Ale wy Tam u burmistrza musicie chodzić z pełnymi gaciami.

 » O tak (O tak | 28-04-2019, 18:59:07)

Tak to prawda, że po śmierci prezydenta Gdańska osoby publiczne są lepiej chronione. Pomawianie o ustawienie przetargu itp. tym bardziej stanowi ewidentne naruszenie dóbr. Nie mówiąc już o prywatnych wycieczkach komentujących. W sprawie manipulacji dotyczącej zdjęcia tez podjęto odpowiednie kroki.

 » Do poniżej (Joł | 28-04-2019, 18:50:25)

Jakie nawrot ma poparcie pokazały wybory. Przegrał. Na całe szczęście

 » gniazdko (sep | 28-04-2019, 17:40:15)

ciemny ludu, ktoś musi spłacać leasingi za nowe pojazdy komunalki, nie rozumiecie tego, a w razie gdyby wicek dostał kopa, ma gotowe, komunalka to jego dzieło i dziecko

 » Nie strawni jak śmieci (tolo | 28-04-2019, 13:54:39)

Można ustalić - Przykład Toruń duże miasto 11 zł segregowane i 14 zł od 1 os. Lechu ty trzymasz zdiabłem od latania po bierzni ,a z wyborców się śmiejesz .Radnych opętał obiecankami ze niemają swojego zdania jak dzieci ,kiedy i jak głosować . Głosowanie bez wyliczeń kosztów jest nieważne. Obywatele są pracodawcami i żądają wyliczenia za co płacą . Przyjmijmy ze 3 poj. śmieciarko zgniatarkina na całą gminę to wystarczy , 1 wyjazd z zebraniem śmieci do jnowrocławia to koszt okło 600 zł x3 poj. = 1800zł dz x20 dni = 36000tys mies. x 12 mies, = 432000tys zł + inne koszty manipulacyjne to razem okło 550000tys zł rocznie jeżeli się pomyliłem to proszę liczyć A wysypiska powinny być utrzymywane różnych stowarżyszeń iFundacji Państwa a nie wykorzystwać Obywateli emerytów ,rencistów , bezrobotnych ,zasiłkami , jednych zywicieli rodzin za minimalną wypłatę .Burmisztrz zarbia krocie z tej kasty to niech 10 krocie mu radni uchwlą i w budżecie nie bedzie brakowało . BO TAKI BURMISZTRZ TO NA POTĘPINIE I NA SMIECI pozrawam

 » smieci (onufry | 28-04-2019, 13:10:11)

Panie i Panowie radni ceny uchwalone, ale w dalszym ciągu nie znamy informacji jak będzie przebiegać kontrola nad prawidłowym ewidencjonowanie osób za które są odprowadzone opłaty.Czas na uchwałę która zobowiąże burmistrza do ustalenia takich zasad które będą przestrzegane i możliwe do weryfikacji.Różnica ok.4 tyś mieszkańców nie płacących jest skandaliczna tym bardziej że na terenie gminy wynajmuje mieszkania bardzo dusza ilość osób, które przyjechały do pracy. Proszę podać do wiadomości jak rozliczane są firmy oraz umieścić na stronach urzędu które z nich płacą. Panie Burmistrzu kontrolę zgodności osób mieszkających w poszczególnych gospodarstwach domowych powinna w trybie pilnym skontrolować Straż Miejska. Każdy z nas produkuje odpady za które musimy płacić, ale opłaty będą sprawiedliwe tylko jak każdy będzie płacił za to co wyprodukuje.

 » A co z Audi pilnie reklamująca Mogilno Wita (Mieszkaniec | 28-04-2019, 03:46:31)

Jeszcze nikt się nie zajął pięknie reklamującym audi na parkingu przed cmentarzem . Trochę wstyd wjeżdżać do Mogilna i widać wrośnięty w parking porzucony samochód . Ściągnąć złom na parking strzeżony i obciążyć właściciela bądź właścicieli . Tak jak to się robi w UE.

 » Do franio . (keno | 27-04-2019, 23:58:41)

Nie płaci prawie cztery tysiące!!!

 » do cpn | 27-04-2019, 19:21:34 (arczi | 27-04-2019, 22:51:52)

rozejrzałeś się chociaż jak to wygląda z cenami w ościennych gminach/powiatach ? jak wytłumaczysz rozbieżność ceny zaproponowanej przez ratusz w przetargu a to ile zawołało mpgk ? pamietasz jak to bylo podczas ostatniego przetargu i dlaczego wtedy mpgk przegralo ?

 » Jak nie umiecie liczyć to pracować fizycznie. (Joker | 27-04-2019, 21:01:58)

Skoro metoda liczenia na podstawie meldunku/zamieszkania nie działa to po prostu niech lesiu i kolesiu z mpgk przejdą się od domu do domu,policzą ilu nas jest i po problemie.To my im płacimy za ich robotę -tyle mogą chociaż zrobić.I będzie znowu 14pln albo mniej.

 » Do Mogilno (Aaa | 27-04-2019, 20:41:02)

Jeśli pracujesz w szarej strefie, w dodatku za najniższą krajową to przy obecnym rynku jesteś idiotą. Pozdrawiam

 » Dlaczego..... (Dorota | 27-04-2019, 19:34:50)

Dlaczego płacimy od ilości osób w gospodarstwie domowym,a nie od ilości śmieci!

 » Radek człowiek bez mózgu. (kedaR | 27-04-2019, 19:27:07)

» Brawo p.Karolu ! (Radek | 25-04-2019, 21:55:26) W tej całej żenującej sprawie jest dla mnie jeden pozytywny fakt ,utwierdziłem się w przekonaniu że głosując na burmistrza ,popierając wraz z rodziną p.Nawrota zrobiłem bardzo dobrze. Panie Karolu naprawdę proponuję rozważyć pomysł zbierania podpisów pod wnioskiem o przeprowadzenie referendum w sprawie odwołania burmistrza i Rady ,ktoś musi to zainicjować a my mieszkańcy pomożemy ,dość z tą arogancją władzy i ustawianymi przetargami !Ciekawe co burmistrz obiecał zrobić w okręgu wyborczym Przewodniczącego Rady ?Panie Radku jaki rozum taka mowa :)Brawo Burmistrz Duszyński :)

 » no nie (cpn | 27-04-2019, 19:21:34)

Najlepiej obniżyć ceny za śmieci i podlizać się ludowi niezadowolonemu.A potem będziecie mieć sytuację jak w Strzelnie tępy narodzie,bo inaczej Was nawzać nie można.Brawo Burmistrz za odważne odpowiedzialne przemyślane decyzje.A trolami mogileńskimi nie ma się co przejmować zwłaszcza tymi którzy są za zdrajcami Polski czyli PiS-em.

 » nieciekawa woń (Olo..... | 27-04-2019, 17:30:03)

Czytając komentarze, to pan Molenda zdradził swoje ugrupowanie,miało być głosowanie na 16zł,a on głosował za 18zł.Przypadek?

 » gorzka rzeczywistość (obserwator | 27-04-2019, 17:20:53)

A może tak trochę ponarzekać na rząd,który podnosi opłaty tzw. marszałkowskie od 30zł aż do 270. Z czegoś muszą wziąć na 5 Kaczyńskiego. Lud się cieszy ,że dostaje a nie wie,że oddaje.

 » podwyżka (xyz | 27-04-2019, 16:24:47)

Mamy bieznię i co z tego wynika.Inwestycja z której korzysta niewielu mieszkańców. Wydano kilka milionów zł na coś o czym marzył Pan Burmistrz. Były w gminie ważniejsze cele.A co do podwyżek cen śmieci, to zrobiono to fatalnie. Celowy byłby audyt w spółce miejskiej.

 » Smieci (Mogiilnianka | 27-04-2019, 16:07:49)

Już toczy się postępowanie przeciwko osobie szkalującej panią Kujawe Po tragicznej smierci prezydenta Gdańska są procedury chroniące osoby publiczne .Szkoda wchodzić w polemikę z takimi komentarzami niedouczonych byłych uczniów . Pozdrawiam nasza kochana panią wychowawczynie. Nie wiem czy czyta ten portal poniżej poziomu inteligentnego człowieka Ale życzliwi jej doniosa

 » harykryszna z mogilna (burmistrzowie | 27-04-2019, 13:44:29)

może radni wybrali sobie nowego bożka? wszystko co sobie w tym dzbanie wymyśli reszta uważa za świętość.

 » sportowy demagog (ciesielski | 27-04-2019, 13:12:14)

bieżnia, oświetlenie, może tor konny do piłki wodnej? Nawrot masz okazję by wziąć sprawy w swoje ręce bo masz poparcie. Radni pomamiętają.

 » radni (mogilno | 27-04-2019, 11:13:13)

Co sie dziwic za podwyżkami zagłosowali prywatni ich stać a co z szarą strefą jesli pracuje za najniższą krajową bedzie sie zastanawiać czy kupic buty dziecku za 35 zł czy trampki kpiny robia sobie z ludzi którzy co u niektórych pracuja za grosze to może podwyżke dadza zeby wyrównać dofinansowanie komunalki

 » Ludzie (MAtko | 27-04-2019, 09:39:26)

Ludzie o co ten lament? Podwyzki sa we wszystkich gminach a co z tego że byłaby złotówka mniej? Panie nawrot skończ pan bić pianę bo to juz śmieszne jest. Złotówka mniej- nasi obrońcy i wybawiciele-żenujące

 » Protokół (Tadku DROGI | 27-04-2019, 09:32:55)

Masz słabą pamięć albo bazujesz tylko na wyrywkowych informacjach z cmg. To radny majcherkiewicz dopytywał pierwszy kiedy można spodziewać się podwyżek za śmieci bo są nieuniknione. Ok podwyżek może nie być ale jakich inwrstycji nie robić skoro będzię trzeba dołożyć? Na pytanie ani radny Nawrot ani radny Majcherkiewicz nie odpowiedział. Nie przedstawił tez zadnego innego rozwiązania. Szkoda, że pan Nawrot tak nie bił piany jak podnosił nam podatek ostatnio, bo przeciez to on głosował za podwyzką

 » Śmieci (Tomasz | 27-04-2019, 07:30:53)

Tak widziałem zdjecie w Pałukach jak mocno zaniepokojeni pracownicy komunalki obserwowali głosowanie na temat podwyżek cen za śmieci i wielce odetchnęli z ulgą że będą płacić więcej pierwszy raz spotkałem się że ktoś się cieszy bo będzie więcej płacił Panowie wąsy do góry pracy jest dużo jest firma która spawaczy potrzebuje nauczyć się spawac żaden problem dla chcącego nic trudnego a nie naszym kosztem za wszelką cenę posadki grzać no i może coniektórym by brzuszki nieco spadły

 » Podwyżka (Robin | 26-04-2019, 23:19:48)

Wybraliście tròjce św.to teraz macie! Panowie w spòleczkach naginają! To taki test ròżnych zachowań dla mieszkancòw powiatu CMG.

 » śmieci (cmg | 26-04-2019, 22:03:28)

Mam pytanie . Gdzie teraz gmina wywozi śmieci? Tyle co wiem , to do Inowrocławia . Dlaczego , bo nie mamy swojego z prawdziwego zdarzenia wysypiska . Ale za to bieżnię .I tu jest geneneracja kosztów.

 » Do wielce ynteligentnych (Tadek | 26-04-2019, 21:14:33)

Naprawdę nikt nie wpadł na pomysł, że takie a nie inne głosowania było ustawione? Proszę powrócić do komentarzy Wielkopolanina jak tłumaczył skąd podwyżki. Czy to nie dziwne że po jednej osobie z PSL i PiS głosowali za? Że już nie wspomnę o kuriozalnym głosowaniu radnej Gąsior. Jakby była przeciw wysoka stawka by nie przeszła. Taka ważna sprawa, a ona nie ma zdania. Czyż to nie jest dziwne?

 » Gdzie to spRawdzic (Rolnik | 26-04-2019, 18:35:50)

Bo wtedy ci narzekający odnośnie worków i tym podobnych będą mogli do tych radnych zgłaszać uwagi.

 » Pytanie do radnej Kujawy (Logan | 26-04-2019, 17:25:13)

Ponawiam pytanie. Czy p. Teresa Kujawa płaci za wywóz swoich śmieci, czy je wywozi zięć osobnym samochodem MPGK? Może czas by też lokalne media ją skontrolowały?!

 » kowal zawinił cygana powiesili (ropuch | 26-04-2019, 17:20:32)

Doczepiono się przewodniczącego Molędy,że głosował za podwyżką ceny śmieci(jakby to on był głównym sprawcą)natomiast ja czytam,że bezkrytycznie głosowało całe towarzystwo WSPÓLNOTY tj. A Dobersztyn,Ł Drzazgowski,T Kujawa,E Kwit,St Redman,St Radke,M Staniek,G Stochliński,a z PiS R Przepiórka.Pytanie to nikomu nie przeszkadza,ci to są cacy?

 » Gdzie to spRawdzic (Rolnik | 26-04-2019, 17:07:01)

kto pracował nad regulaminem śmieci bo z pałuk pamiętam że pani źrałka i kto jeszcze był?

 » do zorro-strzał w dziesiątkę (pele | 26-04-2019, 17:06:31)

Radny Drzazgowski nie pierwszy raz uruchamia swoje obumarłe komórki,a efekty -jak opisałeś.Tylko pytanie kto na takiego "geniusza" głosuje w wyborach.Strach pomyśleć bo chyba ten człowiek zasiada w Komisji Rewizyjnej.Panie radny zanim pan coś chlapnie( ruszy rozumem) proszę to uzgodnić z osobą światłą

 » Kamienica (Adam | 26-04-2019, 16:42:52)

Z tego co wiem to kamienica pani K..awy została zabrana przez komornika i sprzedana jaka kamienica taki właściciel 40lat nie było remontu

 » nie ulegajmy manipulacji (Z domu | 26-04-2019, 13:25:25)

Tyle,.że uśmiech z INNEJ SESJI! radzę zobaczyć nagranie z sesji

 » śmieci (zorro | 26-04-2019, 12:12:27)

Rzeczywiście uśmiech jest zniewalający. Ja chciałbym wrócić do podania przez Łukasz Drzagowskiego konkluzji na temat wzrostu cen. doszedłeś do wniosku ,że śmieci przybywa przez politykę prospołeczna rządu pis. Można wywnioskować ,że biedni wrzucają śmieci a wcześniej tego nie robili bo nic nie kupowali. Nawet wybierali ze śmietnika i śmieci ubywało. Życzę twojej koalicji proeuropejskiej jak najszybszego powrotu do władzy. oj nieładnie pozdrawiam

 » JOKER (Oświadczenia | 26-04-2019, 12:04:38)

Dobrze, że pan Wielkopolanin jest radnym i składa oświadczenie. Zobaczymy jaką ma emeryturę, po pracy w urzędzie.

 » Czyli (OBI | 26-04-2019, 11:58:32)

Czyli,jaki jest koszt bezpośredni działalności związany z problemem śmieciowym,oraz ile % zarządu MPGK narzuca się na ten rodzaj działalności w tej jednostce? Myślę,że tyle będzie odpowiedzi, ilu jest radnych.Uważam,że nawet Pani Gąsior nie wstrzyma się od komentarza.Tyle zarzutów miała pod adresem innych radnych z poprzedniej kadencji,to teraz udzieli mojej osobie niezwykle wyczerpującej odpowiedzi.Przecież bilans musi być podpisany na dzień 31-03-2019 roku, to chyba radni obecnej kadencji się już zapoznali.

 » NIE ZGADZAM SIĘ (MOGILNO | 26-04-2019, 10:30:50)

NIE ZGADZAM SIE NA PODNIESIENIE OPŁAT ZA ŚMIECI, A RADNYM KTÓRZY GŁOSOWALI ZZA GRATULUJĘ BEZRADNOŚCI I OMINIĘCIA POWAŻNEJ SPRAWY DLA MIESZKAŃCÓW, JAKI PIĘKNY USMIECH PANIE BURMISTRZU NA PANA TWARZY WIDAĆ JAK MOCNO CIESZY SIĘ PAN Z PODWYŻKI DLA MIESZKAŃCÓW PANA STAĆ NA TO A INNYCH

 » Mozna się uśmiać (Ooo | 26-04-2019, 10:15:59)

Nawrot i inni proponowali podwyzke ale o 1 zł mniejszą. Też mi cudowny i wymarzony kandydat. Mniej bicia piany a wiecej meretorycznych wypowiedzi panie radny Nawrot

 » sługus (iwo | 26-04-2019, 10:09:10)

Działacze PSL-u kiedy oczyścicie swoje szeregi z aroganckich ignorantów i lizusów takich jak Molenda?A co do podwyżki,przecież potrzeba kasy dla np.takich "pracusiów"jak "vice 2750"teraz na pewno będzie mógł zmienić ksywkę na "vice 5500"."Bo mu się należy" za"ciężką pracę"jaką jest "zasiadanie"w Radach Nadzorczych tzn. "pierdzenie w stołek".A co do megalomana Duszyńskiego, to wie że jest to jego ostatnia kadencja,(mam nadzieję że skrócona przez referendum)czego mu z całego serca życzę.Śmieci nie będę segregował.

 » Przeba złożyć do prokuratury wniosek (miro | 26-04-2019, 10:06:21)

o możliwości popełnienia przestępstwa w związku z przetargiem, który delikatnie mówiąc jest podejrzany. Proszę o to radnych, którym na sercu leży dobro mieszkańców. Dostaliście mandat zaufania więc w moralnym obowiązku jest sprawdzić co się na tej płaszczyźnie wydarzyło???????????????????

 » studnia (mieszkanka strzelec | 26-04-2019, 10:00:27)

ja mam pytanie do dyrektora MPGK kiedy będzie naprawiona dziura od studni w miejscowości Strzelce , w którą wpadli Pana pracownicy autem? Może portal cmg24 zainteresuje się tą sprawą. Dziura jest juz ponad miesiąc ogrodzona płotkiem. Dodam że jest to przy Szkole Podstawowej więc o tragedię nie trudno.

 » Mądry (Haha | 26-04-2019, 09:58:45)

Mała uwaga do niektórych radnych. Uchwałę można ewentualnie uchylić a nie \\\"upierd...lić\\\" !

 » Znowu uczciwi zapłacą za tych drugich (Franio | 26-04-2019, 09:52:31)

A wystarczyło unieważnić przetarg i dogadać się z własną spółką MPGK aby obniżyć trochę cenę usługi. A przede wszystkim uszczelnić system, bo nie może być tak, że ok. 2000 mieszkańców miasta i gminy miga się od płacenia za śmieci. Osiedla blokowiska też są winne. Wczoraj rozmawiałem z mieszkańcami bloków przy ul. Dworcowa-Hallera-Kościuszki. Oświadczyli mi, że nawet 50% śmieci nie jest segregowanych, mimo, że mieszkańcy zdeklarowali segregację, a więc powinni płacić dwa razy tyle a nie 11,50 zł. I tu jest pole do popisu panowie Duszyński i Molenda.

 » RADNI (obserwator | 26-04-2019, 07:05:34)

ZA!!! Głosowali ludzie na poziomie Stanisława R !!! A może pan radny poczęstował ich herbatką z pokrzywy ? Od razu widać inteligencję i rozum ( radni przeciw ) Panie działaczka GĄSIOR - Bez komentarza .

 » p. Gąsior (wyborca | 26-04-2019, 00:23:48)

A nasza radna p. Gąsior dziwnie zachowała się podczas głosowania. Dlaczego się wstrzymała od głosu??

 » Cm (Mogilno | 25-04-2019, 23:23:59)

Karol Nawrot mój człowiek na burmistrza Mogilno człowiek który stanie murem za zwykłym czlowiekiem

 » Do oko (Obywatel | 25-04-2019, 22:30:31)

Pan Molenda to jest byly " przewoniczacy "

 » Brawo p.Karolu ! (Radek | 25-04-2019, 21:55:26)

W tej całej żenującej sprawie jest dla mnie jeden pozytywny fakt ,utwierdziłem się w przekonaniu że głosując na burmistrza ,popierając wraz z rodziną p.Nawrota zrobiłem bardzo dobrze. Panie Karolu naprawdę proponuję rozważyć pomysł zbierania podpisów pod wnioskiem o przeprowadzenie referendum w sprawie odwołania burmistrza i Rady ,ktoś musi to zainicjować a my mieszkańcy pomożemy ,dość z tą arogancją władzy i ustawianymi przetargami !Ciekawe co burmistrz obiecał zrobić w okręgu wyborczym Przewodniczącego Rady ?

 » Kpina (Cezar | 25-04-2019, 21:49:44)

Paweł i Ty Brutusie przeciwko nam?!? Oj powinni Cię wy..... z PSL ! Za te cienkie posadki dla córek dałeś się sprzedać! ? Przecież macie z czego żyć!?

 » Dobre (Śmieciarz | 25-04-2019, 21:49:41)

W naszej gminie posiadamy specjalistów od odpowiedniego przesuwania środków zwłaszcza jeśli chodzi o 3 mln hehe dobry tekst. Będę pamiętał kto jak głosował.Jestem wściekły że dałem się oszukać osobie na którą głosowałem.

 » Wywóz śmieci (skorpion | 25-04-2019, 21:07:01)

Cały sprzęt Komunalki jest w leasingu,stąd te kwoty za wywóz śmieci.Najlepiej niech mieszkańcy za wszystko zapłacą.Przecież szkło,plastik można sprzedać,ale to trzeba trochę ruszyć głową.A tak...zero sprzętu własnego(noooo,poza starym jelczem).Wszystko wywieżć do Inowrocławia i kłopot z głowy.

 » Sługa (oko | 25-04-2019, 20:06:38)

Panie przewodniczący Molenda,komu pan służy?

 » Ja (Ja | 25-04-2019, 19:54:47)

podwyżki są nieuniknione, wszystko drożeje i mówi sie trudno ale... ciekawszą sprawą jest odbiór śmieci segregowanych, a dokładniej ilości odbieranych worków w sytuacji gdzie są różne liczby osób w gospodarstwie domowym. Chodzi o to, że gospodarstwo domowe, jednoosobowe dostaje taka samą ilość worków do segregacji za 18 zł, co gospodarstwo domowe 4 osobowe, które w tym momencie dostaje taką samą ilość za 72 zł. Kto to wymyślił, jak opłata to od osoby, jak dać worki do segregacji to na gospodarstwo. Tym niech się ktoś zajmie. W tej sytuacji, gdy jednososobowe gospodarstwo wykorzysta 5 worków, proporcjonalnie 4-osobowe powinno wykorzystać 20 w cenie 72 zl miesięcznie, ale nie można... Oj źle sie bawicie Panowie...

 » Wina wyborców (Piotr | 25-04-2019, 19:11:24)

Chcieliście te same twarze, to macie. Wstyd i hańba dla mieszkańców, którzy głosowali na tych radnych.

 » Śmieci. (Mogilnianin | 25-04-2019, 18:54:43)

Proszę portal cmg24 o szczegółowa analizę na co sa wydawane pieniadze z podatku śmieciowego oraz co dzieje się z odbieranymi śmieciami, gdzie trafiają i jaki jest tego rzeczywisty koszt. Odnoszę wrażenie że ceny są podawane z kapelusza - 57% wzrost podatku? Proszę o konkretne wyliczenia lub odnośnik gdzie ich szukać.

 » DO MIESZKANKI (Łolo | 25-04-2019, 18:08:40)

Ale to pytanie należy zadać radnej Pani Źrałce, ktora pracowała nad regulaminem.

 » Uokik (Kij | 25-04-2019, 18:06:24)

Redaktorze byłeś na sesji i robiłeś zdjęcia . Dlaczego wstawiłeś zdjęcie cieszących się włodarzy ale z ZUPEŁNIE INNEJ SESJI?? Mam pytanie jestes tak nieudolny czy to świadoma manipulacja? Sprawa druga dziwi mnie wypowiedź radnego Makcherkiewicza. Przeciez to Pan pierwszy dopytywał kiedy będą podwyżki bo wiadomo, że są nieuniknione.

 » Kolejna (mlepeta | 25-04-2019, 17:16:22)

Nie rozumiem jak można "wstrzymać się" od głosu w tak ważnej dla mieszkańców sprawie Pani Gąsior? Od czego Pani tam jest? Od decyzji "nie wiem"? Poza tym: jakie były opinie komisji finansowej i społecznej? Widzę, że decyzja była podyktowana emocjami i nie podparta żadnymi analizami ekonomiczno-finansowymi. Takich Mamy przedstawicieli. Me, be, kukuryku. Żenada.

 » Kolejna (mlepeta | 25-04-2019, 16:51:21)

Nie rozumiem jak można "wstrzymać się" od głosu w tak ważnej dla mieszkańców sprawie Pani Gąsior? Od czego Pani tam jest? Od decyzji "nie wiem"? Poza tym: jakie były opinie komisji finansowej i społecznej? Widzę, że decyzja była podyktowana emocjami i nie podparta żadnymi analizami ekonomiczno-finansowymi. Takich Mamy przedstawicieli. Me, be, kukuryku. Żenada.

 » Mam pomysła: (Ferdek kiepski | 25-04-2019, 16:09:17)

Kto od czerwca zapłaci po nowemu ten frajer. Bądźmy solidarni-Wszystkich nas nie zamkną. Może wymienią sobie olej w głowach albo pokażą czarno na białym jak komunalka funkcjonuje finansowo. A mieszanie wszystkiego w śmieciarce jak leci to skandal.

 » śmieci (int | 25-04-2019, 15:49:06)

Przecież i tak nie mamy nic do gadania.Płacz i płać

 » Referendum (Wojtek | 25-04-2019, 14:33:08)

Panie Nawrot czy nie jest czas na referendum.Pedagodzy poszli na L-4 a jakim cudem głosowała pani pedagog za podwyźką

 » niesprawiedliwość (Mieszkanka | 25-04-2019, 13:51:04)

Dosyć że astronomiczna podwyżka dla naszych portfeli to ilość worków źle rozliczna. Sąsiad z żoną zapłaci 18zł*2osoby=36 złotych. Ja mieszkająca w domu z mężem i 3 dzieci zapłacimy 5osób*18zlotych= 90 złotych. Jednak przed posesją możemy wystawić max 5 worków z każdego koloru. Płacimy od osoby, wystawiamy od domostwa!!!!!!!!!!!!!!! Wiadomo przecież ze mamy więcej odpadów, i co dalej??? Palić po cichu, przetrzymywać nie wiadomo gdzie czy może dopłacić by wywieźli wszystko!!!

 » ps. (blabla | 25-04-2019, 13:27:09)

Temat artykułu brzmieć powinien:"Robimy teatr w Mogilnie: 18zł i 36zł za śmieci" Pozdrawiam

 » czekaj czekaj (blabla | 25-04-2019, 13:24:02)

To teraz tak, w Gnieźnie np. też podnieśli.... ALE ALE Szanowni Państwo wygląda to tak: -14,00 zł miesięcznie od każdej osoby zamieszkującej daną nieruchomość, w przypadku gdy odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny, -20,00 zł miesięcznie od każdej osoby zamieszkującej daną nieruchomość, jeżeli odpady komunalne nie są zbierane i odbierane w sposób selektywny. a nie kurka wodna takie kwoty!!! Do sądu z tą sprawą , robią z nami co chcą drodzy Państwo...

 » Skandal (Skandal | 25-04-2019, 12:40:39)

Jak moze cos podrozec o 57%?!to tak beda sobie ustalac ceny i glosowac i My bedziemy placic?!powiedza 50 pln od osoby i tez bedziemy placic?!to sie w glowie nie miesci.a jak sie nie oplaci interes,to kto normalny kupuje nowe smieciarki?!niektorymi radnymi,ktorzy glosowali za podwyzka jestem rozczarowany.u Pana Przepórki w sklepie wiecej Mnie nikt juz nie zobaczy!

 » SKANDAL! (yyyyyyy | 25-04-2019, 12:34:11)

Uchwaliliście to teraz płaćcie!!!Ja nie zapłacę! Myślicie że za waszą niegospodarność mają płacić mieszkańcy? Kieszenie napchane a teraz kasy brakuje? Jeszcze dwa pytania. Dlaczego firma zabierająca odpady segregowane wrzuca je do śmieciarki razem z niesegregowanymi? Drugie pytanie, czy pracownicy nie uczyli się dodawania i odejmowania? Nie potrafią liczyć? Wystawione jest 5 worków z plastikiem a zostawiają 4 lub 3 gdzie powinni dać 5. Tak jest bardzo często. Nie dosyć że ograniczyli do 5 worków to jeszcze nie zostawiają tyle ile powinni. W co mamy pakować, w reklamówki?!Każecie segregować a potem wrzucają segregowane razem z niesegregowanymi. Mam nadzieję że to się więcej nie powtórzy ....

 » do Ona (UW | 25-04-2019, 12:11:59)

U Ciebie z podwyżką nie ma problemu, ponieważ Ty dostaniesz podwyżkę pensji.Problem tkwi w Twojej psychice, gdyż wszystkich widzisz jako tych niesegregujących, natomiast Ty wszystko robisz super i jesteś najlepsza.Dobrze,że nie mam pieniędzy i jednocześnie tej niewłaściwej psychiki Twojego typu "ja".

 » nowy samochód (mkrn | 25-04-2019, 11:44:37)

Załatwili sobie kolejny nowy pojazd do przewożenia odpadów na leasing, nie ma kasy?-Niech ludzie płacą!

 » Pytanie otwarte do radnej Kujawy (Logan | 25-04-2019, 11:20:51)

Czy p. Teresa Kujawa płaci za swoje śmieci? Czy ma darmowy wywóz dzięki zięciowi pracującemu w MPGK do którego należy część posesji przy ulicy Rynek?

 » Ironiczne pytanie (Zenek | 25-04-2019, 11:05:28)

Czy w podwyżkę wliczona jest już dola/dodatek dla zastępcy burmistrza czy będzie doliczany osobno - bo chlopina w godzinach pracy musi po tylu różnych etatach tłuc się tym swoim BMW, ze aż żal serce ściska.

 » Do Pisiora (Kola | 25-04-2019, 10:23:38)

Panie Pisior. Stasiu Redman moim zdaniem by nie zagłosował za podwyżką, ale pamiętaj, że startować MUSIAŁ od burmistrza, no i w robocie miałby przechlapane, gdyby sprzeciwił się decyzji. Radni burmistrzowscy nie podejmują decyzji. Oni głosują. Nie decydują. Nie wolno im. Szkoda Stasia.

 » Mała uwaga (Cm | 25-04-2019, 10:17:55)

Jak zawsze po takiej decyzji słychać: tez nazwiska zapamiętamy, rozliczymy w następnych wyborach, ... i co?! Nic dostaniecie kawałek chodnika, tudzież asfaltu, albo kolega wygra przetarg w gminie na papier, albo 50 złotych podwyżki u Was w urzędzie albo u kogoś z rodziny i zapomnicie. Jak zapimnaliscie o wszystkim do tej pory.

 » Radni nieporadni (Joker | 25-04-2019, 10:12:31)

Oderwani od rzeczywistości.

 » Komentarz (Pisior | 25-04-2019, 09:38:33)

Dziękuję Panie Redman

 » Komentarz (Pisior | 25-04-2019, 09:36:57)

Dziękuję Panie Redman

 » śmieci (turysta | 25-04-2019, 08:24:24)

Sorry,pączki,drożdżówki jedliśta,głosowaliśta,wybraliśta takich to teroz mota i płaćta.A,jak się nie podobo,to strajk głodowy proponuję pod Urzędem---może dadzą pączka,drożdżówkę z wodą???

 » Super (Ja | 25-04-2019, 08:24:01)

Jest super, jest super. Proponuje, tych którzy głosowali na imć Leszka nich zapłacą 36 za segregowane i 72 za nie. Taki dobry gospodarz ze nawet 100 od osoby warto by oddać. I to tygodniowo. I napewno obniży tez sobie wynagrodzenie i dyrektorowi mpgk, bo w tym gnieździe oś trzeba to robić. Ha ha ha. Głosujcie dalej lemingi.

 » A może (Anty | 25-04-2019, 07:48:04)

Tak wzorem Inowrocławia zaskarżyć podwyżkę do sądu. Tam się udało. Druga sprawa chyba jest w ustawie górna stawka od rodziny wielodzietnej i jest to niecałe sto zł(chociaż mogę się mylić). Niestety ale znowu zapłacą uczciwi którzy zgłosili faktyczny stan osób w swojej posesji.

 » śmieci (osiedle | 25-04-2019, 07:40:28)

do wczoraj sumiennie segregowałem, ale od jutra nie zamierzam; zapłacę te 18 zł od osoby i ..... fiuuu do kontenera, mam w głębokim poważaniu to co się będzie dalej z nimi działo;

 » A jednak (OBI | 25-04-2019, 07:14:04)

A JEDNAK W STRZELNIE TANIEJ,może dlatego,że nie wywozi własna firma.Tam stawka wynosi 14,00 zł od osoby.

 » smieci (wiki | 25-04-2019, 07:02:26)

te nazwiska zapamietamy i rozliczymy przy nastepnych wyborach nie po to na nich glosowalismy zeby tylko dokladali skad rencista ma na to brac

 » Skandal (Obserwator | 25-04-2019, 00:54:32)

Przypomnę tylko jeden z komentarzy pewnego Pana z Bydgoszczy,który czytałem przed wyborami,gdzie radni gm.Mogilno odwiedzali wioski wokół Mogilna!...krótko i na temat-KPINY I DRWINY Z MIESZKANCÓW....Trzeba było wcześniej puknąć się w główke-na kogo głosujesz!

 » Kpiny z Wyborców!!! (Mieszkaniec | 25-04-2019, 00:15:09)

W małym, biednym miasteczku będą opłaty wielkomiejskie. Ci, którzy zagłosowali za podwyżką sami niech płacą!!! Mamy pokaz buty i arogancji władzy. Żałosne.

 » Podwyżka (Ona | 24-04-2019, 23:50:04)

Zgadzam się z podwyżka nie ma problemu. Tylko pytam co w sytuacji, gdzie w małym bloku gdzie zamieszkuje 10 rodzin, tylko dwie sumiennie segreguje śmieci, a reszta wrzuca co się da do kosza, poprostu wszystko! A wszyscy płacą za segregowane! Pytam jak rozwiązać taki problem? Bo to jest ogromny problem na terenie całej gminy, gdzie w jednym budynku mieszka kilka rodzin!

 » Wybory (Mieszkaniec | 24-04-2019, 23:16:48)

Tylko przed wyborami potrafią pięknie gadać,drozdzowki i kawę nie za swoje rozdawać, a głupi ciemny lud leci i głosuje, to jest jak jest,

 » Super (Żurek | 24-04-2019, 23:07:07)

Leszek Duszyński,, Z Ludźmi dla Ludzi"

 » Klub burmistrza. (Tata | 24-04-2019, 23:01:16)

Warty uwagi jest brak wypowiedzi radnych odburmistrzowskich. Żadnej dyskusji. Żadnego wyrażenia zdania. Cisza. Poza antyukraińskim wystąpieniem radnego specjalisty od kładzenia SKRów, żadnego głosu. Zakaz wypowiedzi. I obawa wypowiedzi. Kto nie ma zdania - nie ma czego wyrażać. Podkreślam jak na początku: warty uwagi, a nie zadziwiający.

 » smieci (ja | 24-04-2019, 22:43:22)

A moze strajk?

 » Podwyżka (Mieszkaniec Ja | 24-04-2019, 22:38:51)

Szczekajcie, szczekajcie już po wszystkim trzeba było myśleć przy urnie wyborczej. A teraz możecie sobie płakać . A radny M... już dawno się ułożył z burmistrzem za pewne udogodnienia.

 » Pani Teresa Kujawa (Tacha | 24-04-2019, 22:36:30)

Pracuje pani zięć w komunalce?A w worku niebieskim z napisem PAPIER?Co było?Worki są opisane...

 » Do xxx (Obywatel | 24-04-2019, 22:28:49)

Jakie inwestycje? D..ku tu nie chodzi o inwestycje tylko chodzi o ogranie spoleczenstwa. Dla Twojej wiadomosci placimy najwiecej za smieci mając tzw swój mpgk. A inwestycje to robimy z podatków a nie za "górkę " z śmieci

 » PRZEBITKA (Nemo | 24-04-2019, 22:27:23)

Burmistrz podwyżkom przebił dwukrotnie podwyżki nauczycieli 65,22%.

 » Podwyżki (Obiektywny | 24-04-2019, 22:22:03)

Brawo dla radnego Przepiórki dzięki jego kompetencji wiem że życie w Mogilnie będzie droższe czyli bardziej ekskluzywne.

 » niedowytrzymania radni bez wstydu (loga | 24-04-2019, 22:16:55)

Duszynski zarabia dużo i radni to niech płacą ,za wszystkich jak nieumią policzyć kosztów realnych ,bonas niestać . A najlepszym ratunkiem to referendum i nowe wybory ,bo BURMISTRZ sobie kpiny robi z wyborców

 » Śmieci (Pasibrzuch | 24-04-2019, 22:14:54)

Dlaczego nie ma tej sesji na w internecie, czyżby komuś na tym zależało?

 » Przesadził (Juras | 24-04-2019, 22:13:30)

Panie Xxx! Odpowiedź jest prosta, jak konstrukcja cepa. Cep jest prostym narzędziem do omłotów zboża, jakbyś Xxx nie wiedział. Stąd nie będę komentował bardzo merytorycznego wystąpienia Pana Nawrota. Xxx pytasz skąd wziąć pieniądze? To proste! Trzeba po prostu zastopować dziecięce marzenia pana Leszka D. o Mogilnie, jako centrum szkolenia sportowców nie tylko Wielkopolski, Kujaw ale i Polski.

 » super (abc | 24-04-2019, 21:58:59)

Super pomysł na super biznes.Nabrać NOWEGO sprzętu w leasing i potem głupio tłumaczyć głupim ludziom płaćcie bo zwolnimy swoich pracowników.Może gazele biznesu przyznać??????

 » nie dba o lokatorów (Kujawiak | 24-04-2019, 21:57:54)

A radna Teresa Kujawa jaki ma interes głosując ZA podwyżką? Przecież jako właścicielka kamienicy powinna walczyć o jak najniższą stawkę? A tu taka niespodzianka.

 » Panie Nawrot (Xxx | 24-04-2019, 21:57:14)

Takie mam pytanie skoro twierdzi Pan że można z budżetu ciągle dokładać to jakie inwestycje proponuje pan wyciąć? Bo wiadomo że z czegoś trzeba zabrać by gdzieś dołożyć . Koncert zyczen inwestycji zawsze

 » Więcej szacunku dla wyborców Leszku (ABC | 24-04-2019, 21:53:40)

Tata, całkowicie się z Tobą zgadzam. Lechu myśli, że ma przed sobą idiotów. Co to za argumenty i uzasadnienia. Żenada.

 » Więcej szacunku dla wyborców Leszku (ABC | 24-04-2019, 21:52:26)

Tata, całkowicie się z Tobą zgadzam. Lechu myśli, że ma przed sobą idiotów. Co to za argumenty i uzasadnienia. Żenada.

 » Zaprzedał się nie pierwszy raz (Dzikus | 24-04-2019, 21:48:55)

A mogło być 15 lub 16 zł od osoby, ale pan Molenda się wyłamał tzn. zdradził swój klub radnych.

 » Demagogia. (Tata | 24-04-2019, 21:47:35)

Leszek. Straszenie komisarzem? Takie teksty to Ty sobie na swoim klubie rzucaj, tam może to trafi. Jak to zwykłeś mawiać: demagogia.

 » Śmieci (Śmieć | 24-04-2019, 21:44:25)

Macie całe wystąpienie Karola Nawrota? Podobno było niezłe. Mam już spisane kto jak zaglosował.

 » Kompromitacja (Obywatel | 24-04-2019, 21:34:56)

To skandal że większość radnych nie zaglosowala Uwaga za przetargiem który był napisany pod komunalke. Panie Burmistrzu takiego przetargu w nowozytnej Europie jeszcze nie bylo: To prawda że Mogilno było pod zaborami 144 lata. Będziesz Pan rozliczony już za 4 lata i radni z tzw przewodniczacym rady. Nalozyliscie dodatkowy podatek i czekam kiedy rada sobie dolozy bo teraz macie z czego

 » Paranoja (Dek | 24-04-2019, 21:24:43)

Paranoja. Uchwalili to niech oni za nasnplaca...

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Tajemnicze odwołanie (25)
 » Areszt za podpalenie (7)
 » Poznaj Karola Nawrota (0)
 » Tradycyjne stoły wielkanocne (5)
 » Kolejny market spożywczy (26)
 » Jak dobrać firany? (0)
 » Podziękowała policjantom (9)
 » STRZELNO: Niedziela Palmowa (0)
 » Dwóch kandydatów na wójta (58)
 » Twoja kandydatka na radną (1)
 » Potrącenie uczestnika protestu (12)
 » Przegląd palm wielkanocnych (0)
 » Niedzielna wystawa stołów (1)
 » Tylko jeden kandydat (69)
 » 15. edycja gminnego konkursu (1)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ