Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Strzelno - Edukacja

WRONOWY: Likwidują szkołę

2020-11-26 22:20
 

12 radnych Rady Miejskiej w Strzelnie zagłosowało za zamiarem likwidacji Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej we Wronowach.

Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Strzelnie z dniem 31 sierpnia 2021 roku Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej we Wronowach zostanie zlikwidowana. Głównym powodem tej decyzji są względy ekonomiczne oraz stan budynku i jego wyposażenie. W 2019 roku gmina musiała dołożyć do funkcjonowania tej placówki 504 127 złotych. Tym samym rządowa subwencja wystarcza na pokrycie ok 56% realnych kosztów utrzymania szkoły, a koszt utrzymania jednego ucznia wyniósł 18 741 złotych (w SP Markowice to koszt ok. 11,6 tysięcy złotych).

- Z analizy stanu oświaty na terenie gminy Strzelno wynikało, że trzy kolejne jednostki - szkoła w Stodołach, szkoła w Ciechrzu i szkoła we Wronowach nie mają szansy funkcjonowania w normalnym, ekonomicznie potwierdzonym, zakrojonym na dobro dziecka systemie oświaty. Proszę państwa o podjecie w dniu dzisiejszym kolejnej bardzo trudnej, skomplikowanej społecznie, ale ostatniej decyzji o wygaszeniu szkoły podstawowej. Nie widzę dalszych potrzeb przekształcania, czy wygaszania kolejnych placówek. Szkoła Podstawowa we Wronowach kolejna podobna do Ciechrza - 46 dzieciaczków, brak dwóch oddziałów, czyli brak pierwszej klasy, piątej, w klasie drugiej - sześcioro dzieci, w klasie trzeciej - czworo, w klasie czwartej sześcioro, w szóstej osiem, w siódmej osiem i w ósmej - dwójka. Niestety co roku będzie gorzej. Będziemy mieli kolejny za rok brak pierwszej klasy. Dzieci uczą się w miernych warunkach - mówił podczas sesji burmistrz Dariusz Chudziński.

Za zamiarem likwidacji szkoły zagłosowali: Justyna Bogacz, Marcin Borowski, Ryszard Chudziński, Piotr Dubicki, Remigiusz Koprowski, Marek Kwiatkowski, Kazimierz Łojewski, Dawid Nowak, Jadwiga Pankowska, Piotr Pieszak, Emilia Walkowiak, Sławomir Wójcik. Od głosowania wstrzymała się Ewa Siudzińska, a udziału w głosowaniu nie wzięli nieobecni radni - Piotr Cieślik i Michał Piotrowicz.

Szerzej o tej sprawie pisaliśmy w artykule pt. Trzecia wiejska szkoła do likwidacji?. (AS)

Projekt uchwały o zamiarze likwidacji SP Wronowy - PDF

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [33]» dodaj komentarz   

 » no to się stało (Mietek | 04-12-2020, 20:47:26)

Witam wszystkich no niestety stało się jak stało kolega Marek początkowo został oskarżony za to że namawia rodziców aby odebrali swoje dzieci ze szkoły i przenieśli do okolicznych placówek mało tego został zmuszony do przeprosin nauczycielki matematyki na zakończenie roku szkolnego za słuszną sprawę za to nie nie potrafi uczyć upokorzenie i porażka do pani dyrektor że do tego dopuściła powinien ten cyrk oddać do sądu i żądać przeprosin i zadośćuczynienia!!!

 » racja stanu (Covid | 04-12-2020, 20:19:28)

Odpowiedź na wpis poprzednika odnośnie zamieszczonych fotografii jest prosta. Burger zawsze chce pokazać te złe, aby później w pełnej chwale pozować do fotografii przy nowym. Zdjęcia przy projekcie zamknięcia szkoły są żenujące tak samo jak działania Burgera

 » który budynek do likwidacji (Brylant | 03-12-2020, 20:23:19)

Z projektu uchwały widac ,ze do likwidacji jest ten starszy budynek skoro go przedstawiono.Dlaczego nie ma na zdjeciach tego młodszego,który ma duzo lepsze sale!W srodku zawsze czysto i ciepło.Okna powymieniane,tablice interaktywne,nowy piec na eko.Teren wokół szkoły zawsze czysty. Dlaczego tego nie ma pokazanego na zdjEciach!!!proste-bo to ma WARTOSC pewnie juz policzoną-ZAREZERWOWANA!!!

 » NARCYZM I EGOIZM .PROMOCJA SAMEGO SIEBIE. (NARCYZM | 01-12-2020, 09:53:58)

Mądrze napisane poniżej przez covid - jakie oszczedności ???? IZBA PAMIĘCI ITD . Z KILKU EGZEMPLARZY, OGRZEWANIE , NIE SZKODA MÓWIĆ, A NAIDZIWNIEJSZE , ŻE LUDZIE TO ,, KUPUJA " , ,,ŁYKAJĄ " NICZYM PELIKANY.

 » szkoła we Wronowych (covid | 30-11-2020, 22:23:28)

Dziś obejrzałem wczorajszy wywiad z Burgerem. Sprytnie wybierane pytania przez redaktorka aby unikac trudnych tematów. Bekanie standard jak ktoś sie denerwuje było to widac u Burgera aż nadto. Pytam się gdyż mowimy o oszczednościach w likwidowanych szkołach. Przenieśliśmy nauczycieli oszczedność na wynagrodzeniu 0000, teraz skoro bedzie Izba pamięci też będą koszty to ja się pytam gdzie oszczedności?. Słuszne spostrzeżenie jednego z pytajhących . Panie Burgerze chyba nie myłśi Pan że jesteśmy nie myślący i łykniemy każdy kit jaki Pan próbóje nam wcisnąć. Zamknięte Stodoły brak pomysłu, a tu jeszcze kłania się zamkniety sklep na rynku, kóry małe ale zawsze jakieś dochody przynośił do gminy. Jakby policzyć te wszystkie miesiące pewnie ponad 20 tyś. by się uzbierało tylko pogratulowac gospodarności i tak jak to potrafi Pan Dziś obejrzałem wczorajszy wywiad z Burgerem. Sprytnie wybierane pytania przez redaktorka aby unikać trudnych tematów. Bekanie standard jak ktoś sie denerwuje było to widać u Burgera aż nadto. Pytam się gdyż mówimy o oszczędnościach w likwidowanych szkołach. Przenieśliśmy nauczycieli oszczędność na wynagrodzeniu 0000, teraz skoro Bedzie Izba pamięci też będą koszty to ja się pytam gdzie oszczędności?. Słuszne spostrzeżenie jednego z pytających . Panie Burgerze chyba nie myśli Pan że jesteśmy nie myślący i łykniemy każdy kit jaki Pan próbuje nam wcisnąć. Zamknięte Stodoły brak pomysłu, a tu jeszcze kłania się zamknięty sklep na rynku, który małe ale zawsze jakieś dochody przynosił do gminy. Jakby policzyć te wszystkie miesiące pewnie ponad 20 tyś. by się uzbierało tylko pogratulować gospodarności i tak jak to potrafi Pan najlepiej robić zwalić winę na innych i zwolnić. no cóż zarzucał Pan poprzedniej władzy jak Pana zwolniono z stanowiska teraz Pana działania niczym się nie różnią. Pan robi wszystko aby tylko się promować i tego nie da się ukryć. Skuteczną propagandę sukcesu robi Panu internetowy portal Strzelnoonline ale i oni w końcowym rozrachunku nie pomogą. Najlepszym źródłem informacji są mieszkańcy, którzy w większości wyrobili sobie przez te 2 lata już zdanie o Panunajlepiej robić zwalić winę na innych i zwolnić.No cóż zarzucał PAn poprzedniej władzy jak Pana zwolniono z stanoiwiska teraz Pana działania niczym się nie różnia. Pan robi wszystko aby tylko się promować i tego nie da się ukryć. Skuteczną propagande sukcesu robi Panu internetowy portal Strzelnoonline ale i oni w końcowym rozrachunku nie pomogą. Najlepszym źródłem informacji są mieszkańcy, którzy w większości wyrobili sobie przez te 2 lata już zdanie o Panu Szkoda tylko, że radni tak grzecznie siedzą i pozwalają na to wszystko

 » do Tom (UPS | 30-11-2020, 21:01:22)

A z tym problemem, że dzieci są najważniejsze, to napisz do Kai Godek, ona na pewno Ci pomoże, no i może Caritas?

 » Szkoly (Tom | 30-11-2020, 12:42:57)

No oczywiscie ze szkoly ucza ale trzeba do nich ,chodzic,niekiedy do niektorych rzeczy taka jednostka jak gmina musi dolozyc!to nie jest biznes!!to dla dobra dzieci!!trzeba chciec to zrozumiec.dzieci w tym wszystkim sa najwazniejsze!!ekonomia powinla w takim przypadku pojsc na bok!a zamykanie szkoly nie jest zadnym rozwiazaniem!!

 » do Tom (UPS | 30-11-2020, 11:27:35)

A szkoła jest "z Wójcina". A ja myślę, że dzieci w szkołach to się uczą, a nie tylko do nich chodzą. I dalej analizując. Subwencje są przypisane na ucznia, a nie na szkołę. I jezeli szkoła generuje większe koszty, niż wpływa subwencji, to strata dla gminy, bo koszty utrzymania większe niż przychody. Teraz może niektóre osoby, co dokonują wpisów, zaczną rozumieć na czym to polega.

 » Szkoly (Tom | 29-11-2020, 21:39:45)

A zrobcie temu madremu burmistrzowi ze strzelna na zlosc I wyslijcje swoje dzieci do szkol w wojcinie I jeziorach.nowe szkoly dobre zaplecze czysto I bezpiecznie no I blizej z Wronowy do wojcina niz strzelna!!!a do szkoly z Wojcina to chodza nawet dzieci spod Orchowa to chyba pozytywnie cos znaczy!niech sobie ten burmistrz za wiele nie mysli-strzelno nie jest pepkiem gminy!!zal tej szkoly,tej histori tego przywiazania lokalnego do tej placowki.a wiec rodzice ruszajcje na Wojcin I jeziora!!!

 » Miet. przestan bajki opowiadać (zzzz | 29-11-2020, 20:16:38)

Mietek głupot nie opowiadaj- nauczyciel pochyli się na 7 osobami( uczniami ) tak samo jak nad 27 uczniami w ciagu jednej lekcji - no własnie przestań bajki opowiadać mimo,ze już wieczór za oknem.

 » Do Subwencja (Mieeetek | 29-11-2020, 14:54:50)

Dzieci w dużych miastach sa bezpieczniejsze niż w małych.. Powielasz mity nie mając nigdy do czynienia z wielkomiejskimi szkołami. Poza tym, że do szkoły nie wejdzie nikt, kto nie jest umówiony to monitoring jest nawet na schodach między piętrami. Mają nowoczesne pracownie np komputerową czy sale w której są trampoliny, basen z piłeczkami itd.. Świetlice w takich szkołach często są większe niż kilka klas lekcyjnych w szkole na prowincji. Co mają w swojej szkole dzieci na wsi??? Nic.. W wielkim mieście masz basen, zajęcia baletu, tańca, naukę gry na instrumentach, kółko teatralne, zajęcia z języków, są zajęcia fundowane przez urząd Miasta jak np kuchcik dla klas 1-3 gdzie dzieciaki uczą się "gotować" (stosownie do wieku itd). Szkołę wiejską od wielkiej, nawet takiej gdzie jest 25 dzieciaków, dzieli przepaść. W gruncie rzeczy Tobie jako rodzicowi pasuje posyłanie dziecka do szkoły pod nosem.. Dla dziecka i Ciebie jest to wygodnie logistycznie. Tyle że odbiera się dziecku wiele możliwości na jego rozwijanie się. Mówię ogólnie bo nie znam szkoły w Strzelnie i może być tak, że oferuje to samo co szkoła we Wronowach..poza piecami kaflowymi.. Ps.. Bajki o narkotykach i przemocy do mnie nie trafiają.. W małej szkole czy dużej, jak ktoś chce to i te narkotyki czy dopalacze zdobędzie. Tylko nam się wydaje, że nas mieszkających na wsi czy małej mieścinie to nie dotyczy.. Tak samo jak nasze dziecko nigdy by nie zapaliło itd.. Jasne..

 » Rodzice,dzieci subwencja to Wasze pieniądze !!! (Subwencja | 29-11-2020, 12:47:39)

Na górze podejmują decyzje i sądzą, że nie macie wpływu na nic - jak dogadacie się z wójtem Jezior Wielkich, aby posyłał autobus i odeślecie dzieci do Jezior, i innych miejscowości i burm. D. CH . nie dostanie Waszych pieniędzy to zacznie się z Wami odrobinę liczyć. Jak zagłosujecie za trzy lata ,,nie "za D.CH TO DOPIERO BĘDZIE WIEDZIAŁ ,ŻE MACIE COŚ DOPOWIEDZENIA !!! ( i nie uwierzycie w te górnolotne bajki - co tam nie powstanie i jak Wasze dzieci będą miały dobrze w Dużej Szkole- tak na marginesie duże, molochy szkolne, w dużych miastach na wielkich osiedlach- rodzice mają swoje zdanie - popytajcie ich o bezpieczeństwo ucznia i podejście nauczyciela w klasach 25-30 osobowych prawie itd. , itp)

 » Szkoly , koniec dziewiętnastego wieku ? (Hejka | 28-11-2020, 22:36:30)

UPS , zwracam honor !

 » Do Katte (Mieeetek | 28-11-2020, 17:59:48)

Wiek to nie wszystko. Mamy wspaniałą nauczycielkę matematyki, w wieku emerytalnym. Sama układa testy, pełne grafik, śmiesznych obrazków, fajerwerek na ekranie, po ukończeniu testu. A mamy kilku młodych "nauczycieli", którzy bezczelnie i bezrefleksyjnie rżną z netu.. Ludzie, którzy nie mając pomysłu na życie i predyspozycji zostali nauczycielami.. Dziś (czy 5 i 10 lat temu.. ) nie ma żadnej weryfikacji leniwych miernot. Hospitacje to farsa i teatr. Zawsze wiadomo, że wypadnie idealnie.. Rolę zostają rozdzielone, a ze swoich czasów pamiętam że były i ćwiczone- kto będzie odpowiadał i co ma powiedzieć.. Tak samo nie trawie tych bajek o wielkich przygotowaniach do lekcji.. Przez 30 lat klepią to samo.. Jeśli ktoś ma 2jke dzieci z różnica wieku np 4 lat to warto zostawiać zeszyty po starszym dziecku.. Gdy młodszy dzieciak Wam zachoruje, nie trzeba pożyczać zeszytów od kogoś z klasy.. Wszystko słowo w słowo i temat po temacie jest w zeszycie starszego dziecka. Dosłownie słowo w słowo.. Więc do czego oni się tak niby przygotowują???

 » do Jaa (UPS | 28-11-2020, 09:57:17)

Zróbcie na złość Burmistrzowi i odmroźcie sobie uszy. A subwencje to nie płaci Burmistrz.

 » Do Pana Mietka (Katte | 28-11-2020, 08:26:46)

Nauczyciel nauczycielowi nie równy. Zgodzę się z tym, że starsze osoby powinny odejść z oświaty na zasłużony odpoczynek. Jednocześnie nie każdy rodzic chce aby od jego dziecka wymagano, większość z rodziców chce aby jego dziecko miało dobre oceny (co nie zawsze jest adekwatne do posiadanej wiedzy). Wszystko zależy od większości rodziców uczniów. A większość rodziców narzeka, że uczniowie mają dużo zadań, kartkówki, sprawdziany i jak to ich dzieci sobie z tym nie radzą co na pewno jest winą nauczyciela.

 » Powód?? (Katte | 28-11-2020, 08:20:26)

Szkoły wiejskie są zamykane, bo burmistrz chce żeby działały tylko szkoły w Strzelnie i ewentualnie w Markowicach. Choć być może sam nie pamięta jak wyglądała szkoła w Markowicach kilka lat temu, kiedy nie otrzymywała żadnych dofinansowań. Moim zdaniem straszyła, a takie szkoły jak Stodoły czy Wronowy są mniejsze i przyjemniejsze dla takiego 6latka, dla którego taki moloch działa odpychająco.

 » Do Monika (Mieeetek | 27-11-2020, 22:08:56)

A Tobie stary na szyi kiełbasę wieszał żeby chociaż kondle się z Tobą bawić chciały.. Nie szanuje zawodu nauczyciela odkąd moje dziecko poszło do klasy 4tej.. Z perspektywy rodzica zauważyłem, że ludzi z pasją, powołaniem, chęciami jest garstka. Reszta? Szkoda słów! Dzisiaj gdy obserwuję jak takie lenie przesyłają zerżnięte wprost z netu zadania dzieciakowi to pytam się jaki to ma sens?? I tak jest to bardziej przyzwoite niż podczas 1 okresu nauki zdalnej.. Gdzie "nauczycielka" języka polskiego mojego dziecka przysyłała zerżnięte słowo w słowo z podręcznika zadania, które często-na całą lub dwie lekcje-ograniczały się do 3 krótkich zdań.. I tak przez 3 mce.. Nie eliminuje się z zawodu takich leni. Ba nawet ludzi z problemami psychicznymi, z taką wariatka miałem chemię, poleciła nam np na lekcji pisać modlitwę na ostatniej stronie zeszytu.. I doczekała sobie emerytury mimo, że nie naddawała się do pracy z młodzieżą. Ile pokoleń młodzieży przekreśliła, zmarnowała, zniechęciła? Cały ten system edukacji jest nie wart funta kłaków..

 » Szkola (Jaa | 27-11-2020, 21:41:03)

Zróbcie na złość burmistrzowi i poslicie swoich uczniów do Racic szkołą z sukcesami i podejściem do ucznia. Burmistrz i tak subwencje będzie musiał płacić,dowoz szka też zorganizuje

 » Do Mieszkaniec (Mieeetek | 27-11-2020, 17:48:25)

Jak masz chęć żeby Twoje dziecko uczyło się w klasie 4 osobowej to niech się uczy w prywatnej szkole albo u prywatnego nauczyciela.. Czemu wszyscy podatnicy mają płacić kilka razy więcej na edukację obcego dziecka niż swojego? Żeby w szkole były w XXI wieku piece kaflowe?? Ludzie..

 » Do Mieeetka (monika | 27-11-2020, 15:09:34)

Mieciu, walnij sie w łeb; masz kompleksy i pewnie w szkołę kamieniami rzucałeś, a teraz próbujesz swe nieudaczne życie rekompensować opluwaniem nauczycieli? Zostań nauczycielem i życzę ci pracy z takimi geniuszami jak ty, zobaczysz jaka to przyjemność.

 » Ekonomia w edukacji (waluś | 27-11-2020, 15:05:43)

"... w normalnym, ekonomicznie potwierdzonym, zakrojonym na dobro dziecka systemie oświaty" - większej bredni w życiu nie słyszałem, a żyję już długo. Brawa dla Cieślika i Piotrowicza.

 » Szkoły (REHOT | 27-11-2020, 14:18:10)

Ja rozumiem tych co są za zamykaniem szkół małych, gdzie trzeba zwielokrotnić nakłady finansowe na dziecko ale też podzielam zdanie tych , którzy są przeciw! Bo łatwo jest zamknąć ale brak pomysłu obecnego włodarza jak ratować! Przypomnę , że przed wyborami obiecał nie zamykać żadnej szkoły a co robi....?

 » Likwidacja (J23 | 27-11-2020, 11:44:59)

Ciekawi mnie za ile lat całą gmine zlikwidują?? Bardzo perspektywiczna okolica, miodzio!!

 » Chudziński Likwidator. (Pan Likwidator | 27-11-2020, 10:42:16)

Trochę dziwne, że jedyny sposób jaki widzi włodarz Chudziński jest likwidacja. Nie ma pieniędzy, czy nie chce się postarać o dofinansowanie na poziomie centralnym? Likwidacja to nie jest sposób, pokazuje jedynie że burmistrz sobie nie radzi. Likwidacja będzie lepsza dla dzieci? Pod jakim względem? Trzeba będzie dowieźć dzieci do Strzelna. Gmina Mogilno nie likwiduje szkół. Tam można?

 » Wronowy (Anonim | 27-11-2020, 10:13:09)

Najwyższy czas!

 » (*) (Felix Schachmann | 27-11-2020, 09:27:43)

Dzis likwiduja, za pare lat beda otwierac i na nowo sie organizowac... ile razy juz to przerabialismy.... szkoda tylko dzieci....

 » Mierne warunki? (Ja | 27-11-2020, 09:20:09)

Szanowny Panie pożal się Boże Burmistrzu. Jeśli zamyka Pan szkołę we Wronowach z powodu miernych warunków rzekomo tam panujących, to bardzo proszę na następnej sesji przegłosować natychmiastowe zamknięcie gminy. Ponieważ takiego syfu jaki jest w gminie to w szkole we Wronowach nigdy nie było, nie ma, a będzie dopiero jak szkoła zostanie zamknięta. Nikomu w szkole we Wronowach nie grozi utrata zdrowia po chodzeniu po zarywających się schodach i podłogach tak jak w gminie. Zatem jeśli szkołę trzeba zamknąć bo mierne warunki to Panie pożal się Boże Burmistrzu oraz Panie i Panowie pożal się Boże radni, którzy swoim głosem podpisaliście się pod tymi słowami to bądźcie uczciwi i jeszcze dzisiaj zamknijcie gminę i swoje usta najlepiej też.

 » drogi (czyste | 27-11-2020, 07:45:43)

TAK likwidować zwalniać i zamykać tak jest najprościej, Panie Burmistrz zwolnij bo do końca kadencji będziesz bezrobotny, zostaw sobie trochę tego na później..

 » ? (Mieetek | 26-11-2020, 23:52:24)

Po co się takie pchają do rady jak po raz kolejny nie wzięli udziału ?? Utrzymywać szkołę dla klas w której uczy się 2jka lub 4ka dzieci to jakaś paranoja. Teraz zacznie się upychanie nauczycieli po innych szkołach bo nauczyciel ma większe prawa niż każdy inny Polak i zwolnić go nie można. Nawet jak jest miernotą czy osobą która nie powinna uczyć to i tak upchnie ją się w innej szkole, co mówię ogólnie bo nikogo z tej kadry nie znam.

 » szkoła (zorro123 | 26-11-2020, 23:19:39)

A następna w Strzelnie a potem zaorać i posadzić las i spokój będzie.

 » Tekst (Mieszkaniec | 26-11-2020, 23:16:49)

Co mamy rozumieć pod pojęciem "nie mają szansy funkcjonowania w normalnym, ekonomicznie potwierdzonym, zKrojonym na dobro dziecka systemie oświaty"? To jakieś kompletne brenie wypowiedziane już któryś raz przez Burmistrza Chudzinskiego. Małe szkoły stwarzają lepsze możliwości edukacji. Klasy o małej ilości dzieci stwarzają lepsze możliwości edukacji poprzez np. większy czas, który poświęcany jest przez nauczyciela dla ucznia. Uzasadnianie przedstawiane przez Chudzinskiego ma się nijak do realiów współczesnej edukacji. Zamiast iść w kierunku zachodnich trendów u nas się stosuje nawyki PRL polegajace na kumulowaniu dzieci w dużych oddziałach. Jestem również ciekawy jakie to wielkie oszczędności będą na przeniesieniu dzieci i nauczycieli do Strzelna? Ile mogło kosztować utrzymanie budynku 100 Tys. Zł rocznie. Czy radni tego nie widza jak są manipulowani? Burmistrz realizuje swój plan, który będzie polegać na późniejszych zwolnieniach nauczycieli ale to już będzie zadanie Dyrektora szkoły nie Burmistrza. Wtedy Pan Chudziński jako dobry obrońca będzie mówić przecież ja zlikwidowałem tylko budynki pracę zapewnilem to wina dyrekcji. O to kolejny przykład jak działa się w białych rękawiczkach.

 » Radni z wiosek za likwidacja szkół na wsi !!! (szkoła Wron | 26-11-2020, 23:07:24)

Duza część radnych z wiosek, nie dbająca o interesy wsi . Panowie i panie radni bedziemy pamiętać już za trzy lata .

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Tajemnicze odwołanie (16)
 » Areszt za podpalenie (7)
 » Poznaj Karola Nawrota (0)
 » Tradycyjne stoły wielkanocne (5)
 » Kolejny market spożywczy (26)
 » Jak dobrać firany? (0)
 » Podziękowała policjantom (9)
 » STRZELNO: Niedziela Palmowa (0)
 » Dwóch kandydatów na wójta (56)
 » Twoja kandydatka na radną (1)
 » Potrącenie uczestnika protestu (12)
 » Przegląd palm wielkanocnych (0)
 » Niedzielna wystawa stołów (1)
 » Tylko jeden kandydat (68)
 » 15. edycja gminnego konkursu (1)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ